2023
Който иска да е на върха, трябва да е в крак с времето по отношение на техниката. За големите SUV-ове на Porsche това означава нов кокпит, ново окачване, нови двигатели. Първи тест
Лишението е дума, която не подхожда на Porsche. Нито на марката, нито на клиентите. На хората от Porsche няма как да им харесва фактът, че в ЕС вече няма да се предлагат нито Cayenne Turbo, нито разполагащият с 640 к.с. Turbo GT. Да усъвършенстваш V8-битурбо агрегата така, че да отговаря на строгите разпоредби за вредни емисии, не било „лесно икономически постижимо“.

Добрата новина: иначе третото поколение на Cayenne четири години след пазарния старт е толкова широкообхватно санирано, че човек би могъл да говори почти за изцяло нов модел. Това се отнася преди всичко за вътрешното пространство. Изцяло новият кокпит прилича на този на Taycan. Серийно тук присъстват новият комбиниран уред с извития дисплей и разположеният в средата 12,3-инчов монитор, а опционално Porsche оборудва кокпита с дисплея за пътника до водача. От позицията на водача той не се вижда, но возещият се отпред вдясно може да следи на него данни за пърформънса или пък да гледа сериали. Последното вероятно ще е интересно по време на дълъг път.
Към момента в ценовата листа има три моторизации: Cayenne (сега с 353 к.с.), E-Hybrid (сега с батерия с по-голям капацитет) и Cayenne S. Под неговия капак вместо досегашния V6-агрегат сега работи V8-битурбо мотор. От 2000 оборота на разположение са 600 Нм, мощността му е 474 к.с., а трансмисията – осемстепенна автоматична. На пътя това означава: 4,7 сек за спринта до 100, максимална скорост от 273 км/ч.

Звукът? Сдържано ръмжащ на светофара и разбиващ при ускорение. Настройката на окачването се реализира чрез четири режима на движение. Вече няма индивидуален режим. От Porsche са направили още по-стегната настройка на пружините и амортисьорите. Адаптивното окачване PASM сега винаги е на борда. Опционално се предлага въздушно окачване. От Цуфенхаузен са особено горди с новите HD матрични светлини, които разполагат с по 32 000 отделни пиксела на фар. Една от многото функции е така наречената bottleneck light („светлина в гърло на бутилка“), която на места с ремонт на пътя създава светлинен килим пред Porsche, широк точно колкото автомобила. Същевременно е отпаднал петият прожектор, така че сега нощем Cayenne се отличава с четири отделни светлинни модули.

Те осветяват доста добре и числото на табелката с цената. От около 189 872 лв. стартира Cayenne с базов мотор, докато цената на S започва от 228 715 лв. Включително с надценката за Coupé и наистина пълно оборудване (керамични спирачни дискове, индивидуален лак, пакет Lightweight и други) тестовият автомобил струва 360 000 лв. Не ви звучи като лишение, нали? Съгласни сме.

ИЗВОД
Cayenne е много скъп, но е сензационно пъргав за 2,2-тонен автомобил с дължина от почти 5 м. V8-двигателят с 474 к.с. ще бъде последван от два Plug-in хибрида и GTS.

Teхнически данни: Porsche Cayenne S Coupé
Двигател V8, битурбо , отпред надлъжно Работен обем 3996 см3 Мощност 349 кВт (474 к.с.) при 6000 об./мин Макс. въртящ момент 600 Нм при 2000 об./мин Задвижване Двойно/8-степ. автоматик
Д/Ш/В 4930/2194/1678 мм Тегло (празен) 2190 кг Багажник 592–1502 л 0–100 км/ч 4,7 сек Макс. скорост 273 км/ч Разход 12,5 л А98Н/100 км Емисии CO2 284 г/км Цена от 228 715 лв.