Porsche C88 (1994): забравени студии


15
авг.
2019

Името на модела е Porsche C88 (“C” от Китай, а “88” симовлизира щастието в китайската култура), а дебютът му е през ноември 1994 в Пекин.

Един момент – това е модел на Porsche? Та той дори не носи емблемата на марката. Тук сигурно се касае за грешка. Всъщност не е. По онова време от Porsche имат идея за разработка на евтин седан за китайския пазар. 

Междувременно всеки почитател на автомобилите знае за участието на Porsche в разработката на легендарния Mercedes 500E (W124). Когато обаче превъзходният седан се насочва към своя край, на хоризонта се задава друг модел със съвсем различна натура – забравената студия C88. Автомобилът се появява като отговор на поканата на китайското правителство за разработката на изгоден модел, изпратена до 20 различни автомобилни производителя. 

Този икономичен автомобил е решението на Porsche. Първоначално е разработен компактен хечбек вариант с три врати, а след това е направена и втора версия, която може да бъде реализирана с различни форми на каросерията: седан, комби и дори пикап. C88 всъщност е третото предложение. И единственото, произведено в мащаб 1:1. Предишните модели остават на ниво скица.

Въпреки, че е разработен за Китайската народна република, моделът е създаден и за евентуална бъдеща продажба в Европа. Отговаря на всички изисквания за сигурност, валидни за стария континент през 90-те години. От трите предложени варианта C88 е най-големият. Моделът е с дължина 4,03 метра, широчина 1,62 метра и височина 1,42 метра.

Седанът е разработен от Porsche за четири месеца. Впоследствие не се стига до серийно производство, тъй като китайското правителство спира целия проект. Усилията и на други производители като Mercedes, Ford или Chrysler в тази насока също се оказват напразни.  Ако C88 бе стигнал до серийно производство, щеше да е оборудван с модерна 4-степенна автоматична трансмисия и 1,6-литров дизелов агрегат. При сигурността щеше да има две въздушни възглавници, както и ABS. Джантите на модела щяха да са 15-цолови.

Подобно на не толкова вълнуващия екстериор, интериорът на C88 също не излъчва кой знае какъв чар. Той е обикновен и включва най-необходимото. От Porsche правят заоблено арматурно табло, а дигиталният екран прилича на лепенка.

Логото на марката няма нищо общо с Porsche – става дума за специално разработена емблема, изобразяваща семейство с дете. По време на кратката фаза на разработка, инженерите вероятно са имали предвид VW костенурка. Те са искали да направят семпъл, но надежден автомобил, който да превозва хората от точка А до точка Б.

От Porsche получават помощ по време на разработката на C88 от механик и инженер от Китай. По този начин се цели получаване на по-добра представа за китайския пазар и за желанията на китайските клиенти.

Както и някои други необичайни студии на Porsche като Panamericana или Cayenne Cabrio C88 остава в историята като единична бройка.

Технически данни: 1,1-литров 4-цилиндров мотор с 48-68 к.с., 4-степенна автоматична трансмисия, предно задвижване, 15-цолови стоманени джанти, 0-100 км/ч за 16 секунди, максимална скорост 160 км/ч

Още по темата

Card image cap
Hanomag 2/10 PS Kommisbrot: Smart-ът на 20-те години

23
ян.
2017

Народът гладува, народът танцува. Демокрацията бавно си пробива път в Германия – тя е нещо напълно напълно непознато. Поне толкова необичаен е и Hanomag Kommisbrot, който реално е първият (народен) автомобил.

Card image cap
Най-красивият германски Ford

23
дек.
2016

Навремето OSI Ford 20M TS бе подиграван, но елегантната му форма сигнализира за автомобил-мечта. Днес цените на модела постоянно растат!

Card image cap
Автомобилът на моя живот… Peugeot 205 GTI

22
апр.
2017

Страстта към бързото каране бе разпалена от един малък френски автомобил с голямо сърце

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: