2022
Денис Кунце е типичен пример за човек, обсебен от автомобилите. За него голямата страст към Porsche започва още в далечната 1976 г., когато е само на 12 години. Тогава за първи път вижда на живо Porsche 914 и разбира, че това е неговият автомобил на мечтите. В началото на 80-те години купува първия си такъв екземпляр и оттогава до днес посвещава целия си живот на 914, като през 2016 г. превръща дългогодишното си хоби в професия. Основната му дейност е свързана с реставрацията на този специфичен модел, но отделно от това приема поръчки и за възстановяване на всякакви други автомобили на Porsche и Volkswagen с въздушно охлаждане в своята специализирана работилница в Карлсбад (градче в югоизточната периферия на Карлсруе, Германия).

Стремежът на Денис е да извършва точна и прецизна реставрация с най-високо качество и максимална степен на автентичност, като през годините се специализира в цялостно възстановяване, както на каросерии, така и на двигатели. Той е дългогодишен член на 914 Club Deutschland e.V. и нещо като „технически консултант“ на клубните членове, които се обръщат към него по всякакви въпроси, свързани с техническата поддръжка и възстановяване на Porsche 914.
Един от най-атрактивните му, но малко познати проекти е завършен преди малко повече от 20 години. Той, разбира се, е базиран на Porsche, но в случая не става дума за реставрация, а за доста сериозна преработка, свързана с много въображение и предизвикателни идеи към имиджа на марката. Автомобилът, създаден за превоз на компоненти и авточасти е базиран на Porsche 944, като предната част е запазена, но задната е изцяло променена. Тя е преоборудвана с голяма товарна платформа с дължина 205 см, предназначена за пренасяне на сравнително тежки товари и затова Денис решава, че един заден мост е недостатъчен и го заменя с два. Така класическото Porsche 944 е превърнато в атрактивен шестколесен пикап, боядисан в ярко оранжево.

Работата по преобразуването му продължава повече от 25 години, от 1995 до 2021 г. на етапи, с дълги периоди на прекъсване и общо 2500 работни часа. Двигателят и трансмисията са отпред, а скоростната кутия е в задната част. Двата задни моста са задвижващи, като вторият е от Audi 200 Turbo с прът Panhard. Окачването и на трите оси е KW coilover kit. Двигателят е 3-литров от Porsche 968, а фаровете са от 924 Carrera GT. Джантите са съответно 7 и 9 х 17 BBS от 933 Turbo, а гумите са с размер 205/50 R17 255/40 R 17.

Коженият салон е изработен по поръчка, изцяло в тон с цвета на автомобила, който е Porsche Continental Orange. Кожената тапицерия е комбинирана от оранжево и черно, като под седалката на шофьора има система за отопление, огледалата за обратно виждане са заменени с камера, а поръчковият люк може да се демонтира. Подът на товарната платформа е облицован с дъбово покритие, а непосредствено зад задното стъкло е поставена алуминиева кутия, в която се прибира капакът на люка. Понастоящем този уникат с пробег от около 1200 км е обявен за продажба на цена 175 000 евро.
