Porsche 924 Carrera GT и 718 Cayman: само 4 цилиндъра вчера и днес!

Само четири цилиндъра – няма как да има Porsche с по-малък двигател! Новият 718 Cayman е позициониран значително под 911. Идеята не е нова – показва го сравнението с 924 Carrera GT


7
окт.
2016

Бъдеще, здравей: кокпитът със средно разположен оборотомер и ключалка на запалването вляво на волана изглежда традиционен, но е напълно дигитален. Мултимедийната система с тъчскрийн е модерна и онлайн.

Бъдеще, здравей: кокпитът на Cayman със средно разположен оборотомер и ключалка на запалването вляво на волана изглежда традиционен, но е напълно дигитален. Мултимедийната система с тъчскрийн е модерна и онлайн.

Но 718 Cayman S нямаше да бъде Porsche, ако не можеше да се движи и по съвсем различен начин. В спортния режим моделът звучи като смесица между допингиран VW „костенурка“ и див Subaru Impreza. Това, което прави Cayman истинско Porsche, е настройката на окачването. Моделът демонстрира неутрално поведение на пътя – при това винаги оставя водача с впечатлението, че може повече от него. С което стигаме и до 924. Той също е невероятно неутрален – благодарение на Transaxle принципа средно разположен двигател и разположена отзад трансмисия. По онова време, когато се появява на пазара, Porsche не е била много самостоятелна фирма. С това обаче приликите между братята се изчерпват. Тъй като турбомоторът на Carrera GT е от старата школа.

Роднинска връзка: 924 е трябвало да се появи първоначално на пазара като VW – за това свидетелстват превключвателите на Golf. Volkswagen обаче предпочита да пусне Scirocco, а 924 получава втори шанс като Porsche

Роднинска връзка: 924 е трябвало да се появи първоначално на пазара като VW – за това свидетелстват превключвателите на Golf. Volkswagen обаче предпочита да пусне Scirocco, а 924 получава втори шанс като Porsche

Първоначално не се случва нищо, от 3000 оборота нещата започват – а при 4500 оборота двигателят експлодира. Под звука на Audi 100 от 70-те години – страхотна комбинация! Както тогава, така и сега човек не трябва да се заблуждава от термина „базово Рorsche“. Тъй като и те не са никак евтини. От Porsche искат най-малко 100 000 лв. за Cayman, а ако версията е S, ще ви трябват и допълнителни 25 000 лв. – без да сте започнали да си харесвате каквито и да било екстри. 924 е струвало по време на дебюта си през 1976 малко над 23 000 германски марки, като за сравнение от Opel са искали за Manta значително по-малко от половината от тази сума. Последният модел бе известен тогава като „Porsche-то на фризьорките“ – но това е друга история.

Porsche 718 Cayman S PDK

4-цил., боксерен турбодвигател, централно, надлъжно • Работен обем 2497 куб. cм • Мощност 257 кВт (350 к.с.) при 6500 об./мин • Макс. въртящ момент 420 Нм при 1900 об./мин • Макс. скорост 285 км/ч • 0–100 км/ч за 4,2 сек • Задно задвижване/7-степ. авт. трансмисия с два съединителя • Обем на резервоара 64 л • Д/Ш/В 4379/1801/1284 мм • Обем на багажника 150 + 184 л • Собствено тегло (DIN) 1385 кг • Разход на гориво 7,3 л А 98 Н/100 км • CO2 167 г/км • Цена от 130 000 лв.

Porsche 924 Carrera GT

4-цил., боксерен турбодвигател, отпр. надлъжно • Работен обем 1984 куб. cм • Мощност 154 кВт (210 к.с.) при 6000 об./мин • Макс. въртящ момент 280 Нм при 3500 об./мин • Макс. скорост 240 км/ч • 0–100 км/ч за 6,9 сек • Задно задвижване/5-степ. трансмисия • Обем на резервоара 84 л • Д/Ш/В 4320/1735/1270 мм • Собствено тегло 1180 кг • Разход на гориво 9,1 л А 98 Н/100 км • CO2 216 г/км • Пазарна стойност приблизително 200 000 лв.

Извод

Новият Cayman S е най-расовото Porsche, което може да се купи към момента. Супербързо, пригодено за всекидневието и компактно, нещо като концентрата на марката. Леко разочароващ е само звукът.

Още по темата

Card image cap
ВИЖ КАКВО МОЖЕ LADA!

17
май
2016

Стар руснак, който се опитва да бъде благороден? Казва се 4x4 Urban! Моделът разяснява своите аргументи пред Audi Q3

Card image cap
Проект „рекордна обиколка“: Най-бързият Mercedes на Contidrom

10
май
2017

При нас истинските спортисти винаги трябва да доказват възможностите си по една и съща отсечка. При това освен за чест става дума и преди всичко за най-добро време. Днес на прицел е AMG

Card image cap
Клубът на супербързите: Lamborghini Aventador S

22
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap

В последния брой:

Архив >