Porsche 924 Carrera GT и 718 Cayman: само 4 цилиндъра вчера и днес!

Само четири цилиндъра – няма как да има Porsche с по-малък двигател! Новият 718 Cayman е позициониран значително под 911. Идеята не е нова – показва го сравнението с 924 Carrera GT


7
окт.
2016

Бъдеще, здравей: кокпитът със средно разположен оборотомер и ключалка на запалването вляво на волана изглежда традиционен, но е напълно дигитален. Мултимедийната система с тъчскрийн е модерна и онлайн.

Бъдеще, здравей: кокпитът на Cayman със средно разположен оборотомер и ключалка на запалването вляво на волана изглежда традиционен, но е напълно дигитален. Мултимедийната система с тъчскрийн е модерна и онлайн.

Но 718 Cayman S нямаше да бъде Porsche, ако не можеше да се движи и по съвсем различен начин. В спортния режим моделът звучи като смесица между допингиран VW „костенурка“ и див Subaru Impreza. Това, което прави Cayman истинско Porsche, е настройката на окачването. Моделът демонстрира неутрално поведение на пътя – при това винаги оставя водача с впечатлението, че може повече от него. С което стигаме и до 924. Той също е невероятно неутрален – благодарение на Transaxle принципа средно разположен двигател и разположена отзад трансмисия. По онова време, когато се появява на пазара, Porsche не е била много самостоятелна фирма. С това обаче приликите между братята се изчерпват. Тъй като турбомоторът на Carrera GT е от старата школа.

Роднинска връзка: 924 е трябвало да се появи първоначално на пазара като VW – за това свидетелстват превключвателите на Golf. Volkswagen обаче предпочита да пусне Scirocco, а 924 получава втори шанс като Porsche

Роднинска връзка: 924 е трябвало да се появи първоначално на пазара като VW – за това свидетелстват превключвателите на Golf. Volkswagen обаче предпочита да пусне Scirocco, а 924 получава втори шанс като Porsche

Първоначално не се случва нищо, от 3000 оборота нещата започват – а при 4500 оборота двигателят експлодира. Под звука на Audi 100 от 70-те години – страхотна комбинация! Както тогава, така и сега човек не трябва да се заблуждава от термина „базово Рorsche“. Тъй като и те не са никак евтини. От Porsche искат най-малко 100 000 лв. за Cayman, а ако версията е S, ще ви трябват и допълнителни 25 000 лв. – без да сте започнали да си харесвате каквито и да било екстри. 924 е струвало по време на дебюта си през 1976 малко над 23 000 германски марки, като за сравнение от Opel са искали за Manta значително по-малко от половината от тази сума. Последният модел бе известен тогава като „Porsche-то на фризьорките“ – но това е друга история.

Porsche 718 Cayman S PDK

4-цил., боксерен турбодвигател, централно, надлъжно • Работен обем 2497 куб. cм • Мощност 257 кВт (350 к.с.) при 6500 об./мин • Макс. въртящ момент 420 Нм при 1900 об./мин • Макс. скорост 285 км/ч • 0–100 км/ч за 4,2 сек • Задно задвижване/7-степ. авт. трансмисия с два съединителя • Обем на резервоара 64 л • Д/Ш/В 4379/1801/1284 мм • Обем на багажника 150 + 184 л • Собствено тегло (DIN) 1385 кг • Разход на гориво 7,3 л А 98 Н/100 км • CO2 167 г/км • Цена от 130 000 лв.

Porsche 924 Carrera GT

4-цил., боксерен турбодвигател, отпр. надлъжно • Работен обем 1984 куб. cм • Мощност 154 кВт (210 к.с.) при 6000 об./мин • Макс. въртящ момент 280 Нм при 3500 об./мин • Макс. скорост 240 км/ч • 0–100 км/ч за 6,9 сек • Задно задвижване/5-степ. трансмисия • Обем на резервоара 84 л • Д/Ш/В 4320/1735/1270 мм • Собствено тегло 1180 кг • Разход на гориво 9,1 л А 98 Н/100 км • CO2 216 г/км • Пазарна стойност приблизително 200 000 лв.

Извод

Новият Cayman S е най-расовото Porsche, което може да се купи към момента. Супербързо, пригодено за всекидневието и компактно, нещо като концентрата на марката. Леко разочароващ е само звукът.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >