Porsche 924 Carrera GT и 718 Cayman: само 4 цилиндъра вчера и днес!

Само четири цилиндъра – няма как да има Porsche с по-малък двигател! Новият 718 Cayman е позициониран значително под 911. Идеята не е нова – показва го сравнението с 924 Carrera GT


7
окт.
2016

БАЗОВ МОДЕЛ – това определено не звучи секси, а още по-лошо е, ако го наречем Porsche за домакини. Двете неща бяха често използвани по адрес на 924, когато моделът се появи на пазара в средата на 70-те години. Но всъщност появата му не бе учудваща – хората от Цуфенхаузен просто искаха да проверят клиентелата си. Само четири цилиндъра в предницата – при това от Audi! Шокът бе голям, а продажбите през годините – малки. И въпреки това те го правят отново. С последния фейслифт на Cayman старият 6-цилиндров атмосферен агрегат отива в музея и отстъпва мястото си на нов 4-цилиндров турбодвигател. Освен това от Porsche променят реда – сега Coupé-то става по-евтино от роудстъра – с което се превръща в базовия модел на марката. Все пак хората от Цуфенхаузен правят услуга на феновете. Двигателят не е разположен като при 924 на предната ос, а се намира между водача и задната ос. Толкова за теорията. Най-вълнуващият въпрос е: как звучи всичко това?

Няма танцуване на задницата: както Porsche 924 Carrera GT, така и Cayman S са фино балансирани – по-неутрална е само Швейцария

Няма танцуване на задницата: както Porsche 924 Carrera GT, така и Cayman S са фино балансирани – по-неутрална е само Швейцария

И как се усеща? За да обобщя: изисква се време за свикване. Но нека представя нещата едно по едно. При студен старт – естествено ключът се пъха вляво на волана – новият 4-цилиндров мотор започва да звучи като котка, която сте настъпили по опашката. Съседите ви определено няма да харесат новата ви кола! Щом обаче 4-цилиндровият агрегат загрее, започва да мърка. Не в лошия смисъл, а съвсем различно от преди. Поставяме скоростния лост на D – и потегляме. 718 Cayman не познава турбодупката, поне когато се касае за S варианта му – като при тестовия автомобил. Тъй като двигателят е оборудван с VTG турбина. VTG е съкращение на Variable Turbinen-Geometrie (променлива геометрия на турбината) и означава, че още в ниския диапазон на оборотомера на разположение е достатъчно тяга. Именно заради това новият Cayman се управлява съвсем различно от своя предшественик. 6-цилиндровият атмосферен мотор на последния се нуждаеше винаги от високи обороти, за да си осигури достатъчно мощност – новият 4-цилиндров агрегат ускорява мощно малко след оборотите на празен ход. И така водачът на Cayman се наслаждава на неподозирана увереност още от 3000 оборота.

Продължете на следващата страница…

Още по темата

Card image cap
10 американски автомобила, за които не сте чували: Panoz Avezzano

17
февр.
2018

Колите на Dodge, Ford, Lincoln, Chevrolet или Cadillac са познати и обичани и в Европа. В САЩ обаче има още много малки производители на автомобили

Card image cap
Колите с най-яки спойлери: Chevrolet Corvette ZR1

14
февр.
2018

По-голямо налягане на притискане и по-добра позиция на пътя: това са целите на задните спойлери на автомобилите. Някои модели обаче са наистина внушителни - ще ви покажем "класация" ни

Card image cap

В последния брой:

Архив >