2018
Състезателните коли, независимо от сериите, в които участват, винаги са ограничени от правила и регламенти. Някои от тях са силно ограничени, докато други предлагат свобода в рамките на определени параметри. В крайна сметка винаги има компромиси. След сезон 2017 Porsche се оттегли от LMP1 WEC класа за прототипи, но отборът не беше приключил с автомобила. Тази година Porsche планира да се развихри с неограничената версия на колата, 919 Hybrid Evo, на различни писти по целия свят. Всичко започна миналата седмица с нов рекорд на Спа в Белгия.
Новият рекорд на Спа е 1:41,770, 0,783 секунди по бързо от обиколката за пол-позишън на Люис Хамилтън през 2017 г. зад волана нa болида на Mercedes. 919 Hybrid Evo беше управлявано от 34-годишния швейцарец Нийл Яни. Той не само победи времето на Хамилтън, но и миналогодишното време време на Porsche за полпозишън с 12 секунди. Средната му скорост по трасето е била 245 км/ч.
Разбира се, това време нямаше да е възможно без подобренията по автомобила. Отвън 919 Hybrid Evo е същият като миналогодишния болид, но без фарове. А той вече беше изключително бърза машина – спечели 24 часа на Льо Ман и шампионата WEC три пъти от 2015 до 2017.
919 Hybrid Evo има по-големи преден дифузьор и задно крило, оборудвани с хидравлично задвижванe. Подът и елементите по него са модифицирани са подпомагани от странични прагове с фиксирана височина. Като цяло, 919 Hybrid Evo има 53 процента повече притискателна сила от автомобила, спечелил квалификациите на Спа през 2017 година.
Двигателят е същият, но инженерите на Porsche са отворили клапаните малко повече. 919 Hybrid Evo се задвижва от 2,0-литров V4 с турбо и електродвигател. Подаването на гориво ограничаваше миналогодишния автомобил до 500 к.с. Освободен от правилата,сега V4-двигателят развива 720 к.с., а електрическият – 440 к.с.
Michelin оборудва 919 Hybrid Evo с гуми от нова смеска, за да може колата да използва повечето мощност по-ефикасно. Също така, от Porsche са свалили 39 кг от колата – и сега тя тежи едва 849 кг.
Porsche планира да превземе и Нордшлейфе преди старта на 24 часа на Нюрбургринг, Фестивала на скоростта в Гудууд, Фестивалът на Porsche на Брандс Хеч и Rennsport Reunion на Лагуна Сека. Очаквайте още рекордни обиколки от 919 Hybrid Evo.