Porsche 918 Spyder: най-бързият автомобил на „Заксенринг“


26
апр.
2017

Животът на суперзвездите не е никак лесен: питайте 918 Spyder, който може да ви разкаже много по темата. От пускането на модела през 2013 г. това свръх-Porsche не може да намери спокойствие. Всички го търсят и искат нещо. Журналисти, клиенти, почитатели. Фотосесии, лайфстайл събития, рекордни обиколки, а през 2015 г. дойде и нашият ден на рекордите. Точно на този ден обаче моделът нямаше късмет: първо имаше проблеми със сцеплението, после температурата на гумите не можеше да бъде уцелена, а накрая дори пистата не му стигна, за да разгърне потенциала си. Някои производители биха направили всичко възможно, за да забравят подобно представяне. От Porsche обаче мислят различно – хората от Цуфенхаузен обичат моторния спорт, а в моторния спорт не се задоволяват със загубите – затова ще пробват отново!

Технически данни: V8 двигател, 4593 cм³, 887 к.с., 1280 Нм, 1634 кг, 0-200 км/ч за 7,2 сек, 345 км/ч максимална скорост, 1 678 852 лева

През тази година 918 Spyder имаше време да се настрои за представянето си и да спечели за пилот победителя от миналата година в Льо Ман Ник Танди. Проблем: хибридният изтребител не е сред най-тихите автомобили – той дори е пълната им противоположност. Разбира се, участваше в групата на шумните. Ник Танди обаче не се впечатли и започна да преследва рекордните времена. Подпомаган от Тейлър Суифт и други хитове за добро настроение, човекът бавно и сигурно достигаше оптималната температура за своите гуми. Така в края на втората обиколка Суифт спря да пее, 918 Spyder премина в настъпление и Танди заслужи суперлативи. 255 км/ч, 13 завоя на лимита на възможностите, нов рекорд за максимална скорост на обратните прави (264,2 км/ч) и след 86,77 секунди най-добро време и титлата „най-бърз автомобил на пистата“. Респект за спортния дух!

С Ник Танди Porsche разполага със суперпрофесионалист зад волана. Британецът победи през 2015 г. в Льо Ман – с 919 Hybrid

1:28 минути бяха сигурни, а 1:27 – възможни, но финалната обиколка от 1:26,77 минути не бе очаквана дори и от най-големите оптимисти

Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.

Още по темата

Card image cap
Клубът на супербързите: Ferrari LaFerrari

19
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
Спортна кола за офроуд

4
апр.
2017

Само това ни липсваше: Parcour, студия GT-SUV. Абсолютна лудост, но пък супер-яка!

Card image cap
Жега на лед: тестовете на Bosch и Pagani в Полярния кръг (ВИДЕО)

20
юли
2016

Bosch разработва системата за спирачен контрол на Huayra BC и я тества върху сняг и лед. Да погледнем зад кулисите!

Card image cap

В последния брой:

Архив >