2019
Дълго време Porsche 912 остава в сянката на своя по-голям брат 911, а днес е по-лекото, по-маневрено Porsche и самото то се е превърнало в икона. Класика на деня!
От април 1965 г. до 1969 Porsche предлага 912 като достъпна базова алтернатива на 911, който с първоначална цена от 21900 германски марки е прекалено скъпо за досегашните водачи на Porsche 356. 912 е с олекотено оборудване, четири вместо шест цилиндъра в задницата и на цената на току-що смененото 356 (цена 16 450 германски марки). Паралелно с 911 912 се предлага в три варианта на каросерията: като Coupe, Softwindow-Targa и Targa със стъкло.
Днес 912 е приет от почитателите на Porsche като пригодна за всекидневието класика. -Разходите за поддръжка и ремонти са наполовината на тези на 911. Някогашната форма на 911 е безупречна по отношение на дизайна. Клиентите е трябвало да се откажат от някоя и друга украса, налична при по-големия брат. На арматурното табло има три вместо пет уреда, пластмасов волан и алуминиева лайстна заменят версиите от дърво. Не само формата, но и окачването са от 911. Свръхзавиването при 912 остава в история – така определя по онова време специализираната преса пътното поведение на модела.

Разликата при 912 в сравнение с 911 идва преди всичко от двигателя. 1,6-литровият 4-цилиндров двигател е от 356 SC. Вместо 95 к.с. мощността е 90 к.с. Дрезгавият звук на 4-цилиндровия мотор наподобява на много от почитателите на Porsche на този „костенурката“. Двигателят не обича постоянното даване на пълна газ, иначе е безпроблемен. Преди около десет години Porsche 912 можеше да се открие за около 40 000 лв. Бумът на Porsche доведе до цени за недолюбваното преди 912 от около 100 000 лв. Днес 912 Coupe в състояние 3 може да се намери за около 80 000 лв. и в състояние 2 за около 110 000 лв.
Версиите със Softwindow-Targa (произведени са само 967 екземпляра) могат да се открият за около 140 000 лв.
