2021
Необходимо ли е да бъде Turbo S? Или пък е достатъчно по-евтиното с 65 000 лв. и „по-немощно“ със 70 к.с. Porsche 911 Turbo? Тестът на AUTO BILD ще изясни положението
65 000 лв. е разликата между 911 Turbo и Turbo S. За парите, искани от други за доста апетитни коли, от Porsche ви дават 70 к.с. Моля? Да, толкова е разликата между разполагащото с 580 к.с. Turbo и Turbo S с 650 к.с. Дали надценката е оправдана, или струващото 380 000 лв. Turbo без S ви е достатъчно?
При 911 Turbo турбините са по-малки в сравнение с тези на S-версията
70 к.с. разлика -мнозина си мислят за промяна на електрониката, тоест по-голямо налягане на пълнене, по-голям разход и така нататък. Нищо подобно – хората от Цуфенхаузен са избрали вариант с по-малки турбини в сравнение с Turbo S. Иначе Turbo и Turbo S са със същата визия, с активна аеродинамика с вадещи се спойлери отпред и отзад. Динамични екстри по тестовия автомобил? Активно окачване със стабилизиране на страничното накланяне (PDCC), керамични спирачни дискове, спортна ауспухова уредба и спортното окачване PASM, което е по-ниско с десет милиметра.
Не очаквайте комфорт от спортното окачване
Последното ни направи за съжаление по-скоро негативно впечатление във всекидневието. Междуградските пътища с неравности и напречните фуги на магистралата ни напрягаха – нито следа от спокойно пътуване. Автомобилът е доста подвижен -задължително трябва и двете ви ръце да са на волана. За щастие спортните седалки на тестовия автомобил са удобни и предотвратяват по-лошото возене. Porsche се прицелва със опционалното спортно окачване в по-добри времена на обиколка. Стигаме и до нашите измервания: 911 тежи 1631 килограма или почти колкото Turbo S (1622 кг). За спринта от 0 до 100 км/ч Turbo е по-бавно от S с една десета от секундата (2,8 спрямо 2,7 секунди).
Автомобилът с регистрационен номер S GO 4307 се справи със спринта за 2,7 секунди, изпреварвайки със седем секунди посочената стойност за спринта от 0 до 200 км/ч. Много по-впечатляващ от тези цифри е начинът. С перфектно работещия Launch Control стартът е безупречен и гладък, како и доста експлозивен.
На пистата Turbo блести с отлична управляемост
Вместо това 911 се развихря в посока напред с минимално буксуване. Дори и при над 160 км/ч стомахът ще продължава да бъде свит. Едва при темпо 250 въздушното съпротивление ще го спре. Максималната скорост от 320 км/ч? Вярваме на това 911 – не сме я вдигали. Спирачният път от 29,9 метра от темпо 100 е направо рекорден! А какво може 911 на пистата? 1:30,48 минути бе времето преди няколко месеца на пистата Заксенринг – с почти две секунди по-бърз от своя предшественик (991/II). Наточен благодарение на бутона Sport-Plus, сега Turbo се стрелка по-бързо в завоите и звучи доста дрезгаво заради опционалната ауспухова уредба. Въодушевяващо е, как се устремява към червената зона на оборотомера този направо отвързан боксерен двигател – прилича повече на атмосферен, отколкото на турбомотор. Нито следа от недозавиване, можете да ускорявате доста рано на излизане от завоя.
Воланът „пращи“ от обратна връзка, пилотът не спира да се усмихва, имунизирани срещу фадинг керамичните спирачки спират превъзходно. Всъщност 911 изобщо не се различава от Turbo S. Дори и времената на обиколки са почти идентични – 1:31,03 минути.
ИЗВОД: спестете си надценката от 65 000 лв. за Turbo S. Turbo е почти толкова бърз – както на пистата, така и на пътя. За по-добър комфорт се откажете от спортното окачване PASM. Оценка за спорт на AUTO BILD: 289/400 точки