Porsche 911 Turbo: най-добрият начин да спестите 63 000 лв. (ТЕСТ)


31
дек.
2020

Пистата Хокенхаймринг. Михаел Шумахер постигаше успехи тук и караше германските фенове на автомобилния спорт да изпадат в екстаз. Но днес трибуните са пусти, а температурата от единадесет градуса по Целзий не е идеалната за „изцеждане“ на най-доброто от потенциала на спортен автомобил по завоите. Но точно това възнамеряваме да направим с Porsche 911 Turbo Coupé от серията 992, което най-накрая е по пътищата след лансираната отдавна версия S.

Първата обиколка използваме за опознаване и постигане на необходимата за гумите и задвижващия тракт температура. След това увеличаваме скоростта по-стабилно и бързо става ясно, че този спортен автомобил може много повече, отколкото изискваме от него. След апекса на Südkurve настъпваме газта, за ​​да постигнем възможно най-висока скорост на старт-финалната права. Преди северния завой натискаме здраво, но за кратко спирачката и завъртаме волана. Спираме със сваляне на предавки пред Параболика и след това даваме пълна газ на чупката. Скоростомерът отдавна е преминал 250, но Porsche Turbo изобщо не прави впечатление на претоварено. Не е за вярване колко спокойно можете да се движите или по-точно – да прелитате ниско с този автомобил. Даже рязката маневра на Motodrom не успява да „разклати“ този „спортист“. Дори в режим Sport Plus, при системата за стабилност се доверява на водача повече, отколкото при другите режими на шофиране, тази машина реагира невероятно пъргаво и прощава грешките, допуснати от човека зад волана.

В новото Turbo шофьорът се чувства по-ангажиран с управлението

Porsche 911 Turbo позволява на водача да усеща по всяко време какво се случва с автомобила, колко мощно „тегли“ той, какво е сцепление и под какъв ъгъл дрифтите със задната част. Машината е като залепена към асфалта – резултат от Hang-on задвижването на четирите колела с усилен преден диференциал, който вече може да разпределя до 500 нютонметра въртящ момент между колелата. Спортното окачване също така сваля по-устойчивата на усукване каросерия с десет милиметра по-близо до пътя, като по този начин насърчава прави автомобила по-пъргав. Кормилното управление дава прекрасна обратна връзка и изпълнява командите на водача точно толкова точно, колкото и при по-мощния брат.

Състезателен автомобил за всеки: във фино изпипаното 911 Turbo дори и да нямате пилотски умения ще можете да постигате бързи обиколки.

Новото Porsche 911 Turbo е по-силно свързано с водача от своя предшественик. Той също беше зверски бързо, но сякаш твърде съвършен, защото се движеше прекалено гладко. Новото Turbo прави всичко още по-добре, но вие отново се чувствате по-скоро пилот и вече не като пътник.

Динамичните показатели не оправдват огромната разлика в цената

100 км/ч се достигат след 2,8 секунди, 200 км/ч – след 9,7 секунди, а благодарение на 580 к.с. (427 кВт) и 750 нютонметра максималната скорост е 320 км/ч. В крайна сметка автомобилът не е значително по-бавен от по-мощния със 70 к.с. модел S. Но е много по-евтино: при цена 360 000 лева Turbo струва колосалните 63 000 лева по-малко от Turbo S – а това е огромна разлика дори в този ценови клас. Прорязващият звук на 3,8-литровата машина, която работи зад гърба на шофьора, пристрастява дори в по-маломощната си версия – и изисква сериозна дисциплина при шофиране по обществената пътна мрежа. Но когато пожелаете, Porsche 911 Turbo може да бъде много послушно и наистина е подходящо за всекидневен автомобил – повече от всеки друг модел в класа. Адаптивните амортисьори „прикриват“ неравностите неочаквано успешно, а педалът на газ не реагира толкова остро на движенията на десния крак. Има и много удобни спортни седалки. Това означава, че 911 е подходящо и за дълъг път.

Без означение S и със 70 к.с. по-малко, Turbo е с около 63 000 лева по-евтино – но не е осезаемо по-бавно.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >