AUTO BILD България / Porsche 911 GTS – едно много скъпо удоволствие!

Porsche 911 GTS – едно много скъпо удоволствие!

911 с още по-расов спортен дух се нарича GTS – но за съжаление ще ви струва доста пари. Нашият тест показва: това е добра инвестиция.


21
апр.
2017

Каква е рецептата на 911 GTS? Взимате един висококаратов спортист (911 Carrera) и го оборудвате с всичко, което може да направи това бижу още по-ценно. Необходимо ли е това? Ние казваме: естествено, цената няма значение!

Във варианта GTS Carrera се превръща в суперспортист

Около 290 000 лева за тестовото GTS – тази Carrera е истинско съкровище във всяко отношение! Но вместо рубини, смарагди или фино злато получавате завиващи задни колела, регулируеми амортисьори или широката задница на модела с двойно задвижване. Така GTS се доближава още по-близо до свръх-бегачката GT3 и в същото време донякъде компенсира спокойния характер на базовото 911. Колко добро е Porsche GTS, показа тестът на AUTO BILD на трасето за оценка на управляемостта на Contidrom. С постижението си от около 1,5 минути GTS нахално се вмъкна между автомобилите от супер-лигата, като се класира на шесто място между Audi R8 и Mercedes SLS.

450 к.с. осигуряват предостатъчна тяга

За това постижение е отговорен и 3-литровият битурбо двигател. 6-цилиднровият боксер се „напомпва“ от два модернизирани турбокомпресора и развива 550 Нм, а скоростната кутия с два съединителя разполага с функция Launch Control. Турбодвигателят е наистина много впечатляващ. Вместо да „заспива“ при високи обороти, той се разгръща мощно и над 6000 об/мин. Винаги разполагате с пълната тяга, двигателят звучи расово и брутално, реагира без абсолютно никакво забавяне на командите с педала на газта. И нещо още по-важно: GTS залепва за асфалта много по-добре от нормално 911. Подобрената аеродинамика, по-широката следа и гуми осигуряват удивителна стабилност в завоите. При това GTS се управлява екстремно чисто и се контролира много фино. Кормилното управление се променя в зависимост от скоростта от директно до телепатично, като в същото време е изключително информативно, а задните гуми активно помагат при завиване.

Технически данни Porsche 911 GTS PDK: • двигател: 6-цилиндров боксер, битурбо, отзад надлъжно • работен обем: 2981 см³ • мощност: 331 кВт (450 к.с.) при 6500 об/мин • максимален въртящ момент:550 Нм при 2150 об/мин • максимална скорост: 310 км/ч • задно задвижване, 7-степенна скоростна кутия с два съединителя • резервоар: 64 л • Д/Ш/В: 4582/1852/1284 мм • багажник: 125 л • собствено тегло: 1520 кг • 0-100 км/ч за 3,4 сек • 0-200 км/ч: 11,5 сек • разход на гориво: 12,3 л А98Н/100 км • Емисии СО2: 291 г/км • цена от 259 800 лева

Извод

Новото GTS  се позиционира по средата между Carrera и GT3 в семейството на 911 – и това е златната среда! Бруталният турбодвигател е комбиниран с първокласни спирачки и ефективно настроено окачване. Това гарантира най-добра управляемост и съответно бързи обиколки. Автомобилът е подходящ и за дълги пътувания. Единствено цената е прекалено висока.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >