2021
Porsche разкри седмото поколение на 911 GT3, разработено в тясно сътрудничество с Porsche Motorsport. Той пренася чистата състезателна технология в сериен модел: предната ос с двойни носачи и усъвършенстваната аеродинамика с огромно антикрило, както и впечатляващият дифузьор произлизат от успешния GT състезателен автомобил 911 RSR, а 4-литровият 6-цилиндров боксерен двигател с мощност 375 kW (510 к.с.) е базиран на задвижващия тракт на GT3 R 911, изпробван и тестван в състезания за издръжливост. Акустично впечатляващият, постигащ високи обороти двигател се използва практически без промени и в новия 911 GT3 Cup. Резултатът е брилянтна машина за шофиране: ефективна и емоционална, прецизна за управление и мощна – идеална за пистата и превъзходна за ежедневна употреба.
Отличителната сила на 911 GT3 се състои в комбинацията от неговите характеристики. С максимална скорост от 320 км/ч (318 км/ч с PDK-трансмисия) той е дори по-бърз от предишния 911 GT3 RS. Ускорението от 0 до 100 км/ч е за 3,4 секунди. Porsche предлага новия модел и с 6-степенна механична трансмисия за особено истинско изживяване зад волана. Усъвършенстваната аеродинамика се възползва от опита, придобит в моторспорта, и генерира значително по-голямо аеродинамично притискане без да влияе осезаемо на коефициента на въздушно съпротивление. В позицията performance подлежащите на ръчно регулиране антикрило и дифузьор съществено увеличават аеродинамичното притискане за високи скорости в завой. Това обаче е строго запазено за пистата, защото това е мястото, на което 911 GT3 може истински да се развихри. На Нюрбургринг (Нордшлайфе) – традиционния еталон за всички спортни автомобили на Porsche, той постави впечатляващ рекорд: По време на окончателните тестове по настройката на автомобила 911 GT3 се превърна в първия сериен модел с двигател с атмосферно пълнене, който преодоля границата от 7 минути. Участващият в развойната дейност пилот Ларс Керн направи пълна 20,8-километрова обиколка за само 6:59.927 минути. По-късото 20,6-километрово трасе, използвано преди като база за сравнение, беше изминато от 911 GT3 за 6:55.2 минути. Оборудван с опционалните гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 R, новият модел последователно предостави своите възможности в продължение на няколко обиколки в експертните ръце на посланика на марката Porsche Йорг Бергмайстер. За Бергмайстер това е „най-добрият сериен модел досега“, който опитният професионален пилот е управлявал някога на „Зеления ад“.
Въпреки по-широката каросерия, по-големите колела и допълнителните технически модули, масата на новия GT3 е същата като при неговия предшественик. С механична скоростна кутия GT3 тежи 1418 килограма, с PDK – 1435 килограма. Предният капак, изработен от подсилена с въглеродни влакна пластмаса (CFRP), олекотените стъкла, оптимизираните спирачни дискове и кованите олекотени алуминиеви джанти, както и покритието над зоната на задните седалки осигуряват съществено редуциране на теглото. Олекотената спортна изпускателна система намалява масата с не по-малко от десет килограма. Разходът в комбиниран цикъл на 911 GT3 е 13,3 литра/100 км (PDK 12,4).
Състезателните гени са изразени практически във всички детайли на новия 911 GT3. Кокпитът е в съответствие с настоящото поколение на модела. Нова функция е екранът за каране на писта: с натискането на един бутон при него на преден план с извеждат информация като налягане в гумите, налягане на маслото, температура на маслото, ниво на горивото в резервоара и температура на антифриза, които са от съществено значение при каране на писта. Специалната конфигурация също така включва визуален асистент за смяна на предавките с цветни ленти отляво и отдясно на оборотомера и светлинен индикатор за превключване като в моторспорта. Porsche предлага новия 911 GT3 на базова цена от 332 968 лева от май 2021 г.