AUTO BILD България / Porsche 911 GT2 RS: 11-ка на макс!

Porsche 911 GT2 RS: 11-ка на макс!

В лицето на GT2 RS Porsche лансира най-бруталното 911 на всички времена. Turbo-то генерира 700 к.с. и 750 к.с., новост е пакетът Weissach


5
юни
2017

GT2 срещу GT3, това означава турбо срещу „атмосферка“, серийна PDK вместо опционална ръчна трансмисия, 700 вместо 500 к.с. и максимален въртящ момент 750 вместо 460 Нм. Porsche 911 GT2 RS ще се появи при дилърите през есента на тази година на цена от 260 000 евро и е лимитирано до 1000 бройки… които вече са разпродадени! Съкращението RS идва от Rennsport (б.пр. „мотоспорт“). Настройките на окачването са „радикализирани“ по версиите Cup, колата прави впечатление на зверски „твърда“, а матовият ролкейдж е сериен.

Опционален пакет Weissach

Въпреки че с „карбонова диета“ теглото е свалено под 1500 кг, по желание клиентите могат да поръчат опционалния пакет Weissach по „примера“ на 918. С помощта на карбонови стабилизиращи щанги, магнезиеви джанти и титаниеви елементи по ролбара колата олеква с още 20 кг. Докато мазохистите ще се откажат дори от климатика и РСМ-модула, други клиенти ще се радват на комфортни седалки и „неспартански“ интериор. Дори и с тях обаче GT2 RS остава „брутален тип“ – роден с единствената цел да бъде бърз. Кормилното управление работи с прецизността на 3D-принтер. Завоите се усещат като на Fast Forward, а невероятното сцепление на предната ос гарантира нечовешко странично ускорение. И докато при разпределение на теглото в съотношение 39:61 очаквате „чудовището“ да влезе в мощно презавиване, задните колела леко се отклоняват и помагат на колата да поддържа зададения курс.

Естествено, в тази игра на силите съществена роля играят и спирачките. А те впечатляват не само с върхово отрицателно ускорение, но и с върхова обратна връзка и възможност за фино дозиране. Аеродинамичният пакет дори при 340 км/ч генерира такова притискане, каквото и GT3 RS при 300 км/ч. Не е за вярване колко бързо може да се движи този автомобил – само че без следа от комфорт за дълги пътувания, „позьорски“ маниери или „сертификат“ за одобрението на съседите. Въпреки това няма спор, че GT2 RS е кралят на 11-ките: най-мощният, най-бързият и най-необузданият от своя вид.

Извод

Комбинацията от „200 коня отгоре“ спрямо GT3, турботягата и пъргавата PDK правят GT2 уникален автомобил. Моделът се появява късно, но ударно със своя „шестак“ със свръхпълнене. Това е 911 на суперлативите.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >