Porsche 911 Carrera S: Готово за хибридизация!


19
юли
2019

„Много съм щастлив, че не го направихме хибрид“, усмихва се Матиас Хофщетер, докато разкрива тайните под ламарините на последното осмо поколение на 911. Ръководителят на отдела за разработка на задвижващи агрегати в Porsche не скрива факта, че електрифициран прототип на 992 е навъртял доста тестови обиколки, преди ръководството на компанията да се откаже от идеята да промени задвижващата формула на иконата. Високопоставеният мениджър показва изображение на трансмисията и посочва празнината, в която е трябвало да бъде интегриран електродвигателят. „Решихме да не превръщаме 911 в хибрид в твърде късна фаза от проекта“, признава Хофщетер – „и затова трябваше да интегрираме по-голямата скоростна кутия с празнина от 7-8 см“. Причината е проста: пакетът от батерии е направил най-емблематичния модел на Porsche твърде тромав по завоите, макар че ускорението в права линия е било фантастично. Именно и заради намеренията за хибридизация, а не поради нечия дизайнерска приумица 992 става и по-широко.

Напълно очаквано, дизайнерите са запазили иконичния дизайн на модела – и същевременно са го модернизирали

И така за базовото 911 остава само класически 3-литров боксер отзад – но с два турбокомпресора, които сработват светкавично бързо и осигуряват 450 „коня“ и 530 Нм. Инженерите са променили цялата архитектура на системата за свръхпълнене, включително и интеркулерите – и сега разположените в двата краища на 3-литровия мотор турбини се въртят в противоположна посока, за да се изравни пътят на газовете. Всичко това рефлектира в спонтанни реакции на двигателя. Е, в интерес на истината интеграцията на филтри за твърди частици (по един за всеки ред цилиндри) леко „скопява“ разгръщането на въртящия момент от ниски обороти, но подобен нюанс надали ще бъде забелязан от болшинството ултраплатежоспособни клиенти на 911.

Режимът за шофиране на мокро (Wet) прави дори версиите само със задно задвижване невероятно стабилни на дъжд; дори в Normal кабриото е прекалено шумно за комфортно придвижване

В последното си издание моделът е още по-приятен за каране и още повече засилва усещането, че за него няма прекалено остри серпентини – това Porsche сякаш е готово да завива с всякаква скорост и се управлява толкова прецизно, че промяната на посока като че ли става още когато си помислите за нея!

Към всяко от двете „крила“ на изпускателната система е интегриран (бензинов) филтър за твърди частици

В Цуфенхаузен се гордеят изключително много с режима за мокра настилка, който прави машината невероятно стабилна на база на адаптация например на системата за стабилност и на реакциите на задвижването при подаване на газ. Нещо повече: в предните калници са монтирани акустични датчици, които на база на шума разпознават кога пътната настилка е мокра и подканват водача да избере настройката Wet от кръглия контролер на волана. На това му се казва интелигентен спортист!

В модерните матрични LED-фарове са интегрирани общо 84 отделни LED-чипа, благодарение на които се осигурява максимално добро адаптивно разпределение на светлинния сноп

Извод

В най-новата си осма генерация 911 е запазило изконните си ценности, но въпреки това е успяло да стане по-интелигентно, по-сигурно и по-зряло. Иконата сред спортните автомобили продължава да бъде достойна за всекидневно шофиране.

Огромният дисплей на инфоразвлекателната система е основният акцент в кокпита

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 6-цил. боксер отзад; Работен обем 2967 куб.см; Макс. мощност 331 кВт (450 к.с.) при 6500 об./мин; Макс. въртящ момент 530 Нм при 2300-5000 об./мин; Макс. скорост 308 км/ч; 0-100 км/ч 3,5 сек; Задвижване задно/8-степ. автоматична трансмисия с два съединителя; Д/Ш/В 4519/1852/1300 мм; Обем на багажника 132 л; Тегло 1515 кг; Разход EU-Mix 8,9 л; Емисии СО2 205 г/км; Цена: от 239 511 лв.

Матиас Хофщетер

Още по темата

Card image cap
Renault Clio RS Trophy: още по-спортен

26
ян.
2016

В най-новата си версия Renault Clio RS отнесе малко критики, защото беше изгубило някои от старите си добродетели. Дали изпълнението Trophy ще се представи по-добре?

Card image cap

В последния брой:

Архив >