Porsche 911 Almeras 3.3 Bi-Turbo – въздушна ярост

2209
2022

Porsche 930 е важен модел за немската компания. В средата на 70-те години той налага названието Turbo, което оттогава неизменно съпътства най-емблематичния фирмен образец 911.И все пак, както винаги има и някой недоволен. Това в особена степен важи за клиентите със силно изразено пристрастяване към екстремните преживявания, за които единичното турбо, монтирано 3,3-литровите модели след 1978 г. е твърде недостатъчно. И тук на сцената излиза известната френска тунинг фирма Almeras, която извлича максимума от високия потенциал на автомобила, доказан в редица успешни преработки за пистови състезания. Така нареченият Almeras Porsche 911 3.3 Litre Twin Turbo е изработен през 1983 г. в един екземпляр на базата на стандартна ходова част от Porsche 911 Turbo от същата година. Оригиналният двигател на 930 Turbo разполага с един турбокомпресор и интеркулер, който развива впечатляващите 300 к.с. Версията на Almeras включва двойно турбо, произведено от KKK и модифицирана система за впръскване от Porsche 934, предназначена за състезателни изпълнения. Клапаните остават непроменени, но разпределителните валове са изцяло нови, изработени по поръчка. Буталата също са специално конструирани, така че да намалят триенето и да издържат на по-високо налягане. Almeras успява да постигне идеален баланс на двигателя, за да осигури оптимален режимна работа и монтира допълнителна маслена помпа за извличане на масло от турбокомпресорите. Всички тези допълнителни модификации увеличават мощността до 440 к.с., а максималната скорост достига  291 км/ч.

Неотдавна колата е върната в работилницата на Almeras, където е подложена на пълна реставрация. Понастоящем тя е оборудвана и с четири изцяло нови гуми Pirelli P Zero, нов съединител, обновена спирачна система (която първоначално е от състезателно Porsche 917, но сега е монтиран по-модерен комплект) и нова система за управление на двигателя.

Това разбира се е само малка част от историята на Porsche от 80-те години, когато серията 930 преминава през най-различни други превъплъщения, като например създадените от Gemballa модели Avalanche от 1985 г. и Mirage от 1986 г., както версията BTR, предложена от RUF.

В тази връзка е интересно да се допълни, че братята Жак и Жан-Мари Алмерас създават своята компания още през 1971 г., като дотогава вече имат солидна състезателна практика, основно с автомобили Renault и Peugeot. През 1976 г. обаче, когато за първи път взимат участие в 24-те часа на Льо Ман,предпочитат Porsche 911, чиято специална каросерия е разработена лично от Жан-Мари.

Още по темата


ƒ