Porsche 911 (993) на 370 000 км започва нов живот

0305
2022

Едно старичко Porsche започва втори живот! На 4 юли 1996 това 911 Carrera 4 от поколението 993 е доставено на първия си собственик от Porsche Zentrum Hamburg. 26 години и над 370 000 км по-късно то се завръща в „родния“ си град. Вижте интересната история на автомобила!

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА PORSCHE 911 (993) В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

През декември 2021 г. съобщихме, че много специално Porsche 911 ще бъде продадено на търг. Интересното при въпросното 993 Carrera 4 беше не само специалната PTS боя Ragusa Green, цвят на Audi RS 2, но и пробегът. За 25 години предишните собственици винаги са използвали Porsche-то с 286 к.с. като всекидневен автомобил, поради което добре оборудваното 911 е изминало над 370 000 километра – и то с оригиналния си двигател!

Имало едно време: ето как изглежда старото Porsche 911 Carrera 4, преди да бъде разглобено.

Предпоследното изречение на тогавашната ни публикация гласеше: „Аукционът приключва на 23 декември 2021 г., така че някой още може да успее да си направи Last Minute коледен подарък“. А Себастиан Линдау приема това изречение в буквалния смисъл.

Старото 993 Carrera 4 е струвало 140 000 лева

Линдау е управляващ директор на Patina Garage в Хамбург и купува Porsche-то за 70 000 евро (140 000 лева) един ден преди Бъдни вечер, след като прочита статията на AUTO BILD. Няколко месеца по-късно той разказва на редактора Ян Гьотце историята по телефона и незабавно кани нашия колега да види 993-ката в Хамбург.

Разглобено до голо купе: ето как изглежда „маратонското“ Porsche 911 в момента. Веднага след приключване на каросерийните ремонти автомобилът ще бъде пребоядисан – разбира се, в оригиналния цвят Ragusa Green.

От телефонния разговор до срещата изминават няколко седмици – и когато нашият колега пристига в сервиза, Porsche-то вече е разглобено и реставрацията му тече с пълна сила. Първоначално планът e 993-ката да бъде стегната и отново да се използва отново като ежедневен автомобил – но в крайна сметка нещата протичат по различен начин.

Сервизна книжка с 21 печата

Себастиан докарва Porsche-то Чехия – като напълно безпроблемно изминава дистанцията от 700 километра обратно до Хамбург. Въпреки че 3,6-литровият шестцилиндров боксер с Vario-Ram е доста омаслен, той работи безпроблемно – това със сигурност се дължи и на факта, че всички предишни собственици са обслужвали редовно старото 993 в официални сервизи на Porsche. Когато първата сервизна книжка е изписана, просто е започната втора – подобно на тетрадка в училище. Към днешна дата Carrera 4 е събрала 21 записа, последният от които е от 18 декември 2020 г. Пробегът тогава е бил 360 002 км.

Пълна история: първата сервизна книжка се оказва недостатъчна. Наситеният със събития живот на 993 е документиран до последния детайл.

Актуален пробег – 372 457 км

Когато в началото на 2022 г. Porsche-то влиза в двора на Patina Garage, специализиран в Porsche-та и американски автомобили, аналоговият километраж показа числото 372 457. Времето за сервизиране е дошло, но този път автомобилът има нужда от нещо повече от стандартната поддръжка.

Не могат да бъдат спасени: и двата прага се оказват напълно ръждясали.

993 беше проверен по-внимателно в сервиза и освен добре познатите петна от ръжда по рамките на стъклата, за съжаление са открити още много огнища на кафявата чума. За разлика от болшинството 911, които се карат основно на хубаво време, тази Carrera 4 е използвана целогодишно, тоест дори при дъжд и сняг. Преди всичко, солта по пътищата е атакувала ламарините. Най-силно са пострадали праговете, които трябва да бъдат сменени. И така в сервиза заваряват нови. Освен праговете обаче корозията е „нахапала“ и точките, в които се закрепва задната броня.

Прекрасен интериор

Себастиан бързо осъзнава, че това 993 ще има нужда от много повече работа, отколкото той първоначално е очаквал. В крайна сметка, мъжът решава не само да се пребори с ръждата, но и да направи основен ремонт на двигателя – защо каква би била полза от красив екстериор, ако техниката под него не работи безупречно. Като стана дума за красота: веднага щом работата по ламарините бъде завършена, 911 ще получи нова боя, разбира се, в оригиналния цвят Ragusa Green. Единствено черният кожен салон е бил в сравнително добро състояние. С лека патина на шофьорската седалка и волана кокпитът изглежда по-скоро като на 170 000, отколкото на 370 000 километра.

Топсъстояние: при пробег над 370 000 километра интериорът изглежда много спретнат. Тук почти няма какво да се прави.

И така това, което първоначално е замислено като малко освежаване, се превръща в почти пълна реставрация, която ще отнеме няколко месеца. Веднага след като 993-ката се върне на пътя, Себастиан, който притежава модифицирано 964 с 4-литров двигател, седалки тип „корито“, карбонови брони и много други тунинг елементи, иска отново да използва Carrera 4 като ежедневен автомобил.

Но дотогава по 911-ката ще трябва да бъдат направени доста неща. И все пак си заслужава специалното Porsche да бъде обновено, най-малкото заради атрактивния цвят на PTS и богатото оборудване, както и заради пълната сервизна история. Едва когато преглежда документите, които изпълват няколко папки, Себастиан прави изненадващо откритие: първият собственик от Хамбург е приятел на баща му – а сега Porsche-то отново се е върнало у дома!

Още по темата


ƒ