Porsche 718 Spyder RS: последният „мохикан“ (ТЕСТ)

1511
2023

Преди 30 години Porsche представи Boxster Concept – студията на малък роудстър със средноразположен двигател. През 1996 г. на пазара се появи първият Boxster (Typ 986), който макар и осмиван, помогна на Porsche в кризата. Последваха три нови поколения, предлагани и като версия Coupé Cayman.

От 2025 г. обаче всичко приключва! Поне за версиите с двигател с вътрешно горене, тъй като Boxster и Cayman стават електрически. Преди това обаче Porsche ще отпразнува още веднъж платформата на 718 с двигател с вътрешно горене! А зад седалките ще бъде разположен не какъв да е двигател, а 4,0-литровият атмосферен 6-цилиндров мотор от актуалното GT3. Това означава: отделни дроселови клапи, 9000 оборота и 500 к.с. Или един от най-емоционалните двигатели през последните години. 6-цилиндровият боксерен двигател ни е познат не само от GT3, но и от 718 Cayman GT4 RS, а освен мотора, отделът на Porsche GT са дали на Spyder RS и много други съставки на GT4 RS.

Превъзходно аналогово вътрешно пространство: кръглият GT-волан няма бутони, а оборотомерът и скоростомерът не са дигитални
Страхотните изцяло карбонови седалки тип „корито” в 718 Spyder RS са серийни. Средните части се предлагат в червено или сиво

Така предницата на автомобила е почти идентична. Калниците и предният капак са направени от карбон. Единствено спойлерът изглежда малко по-къс – вместо XXL-крилото в стила на GT4 RS, Spyder RS има „патешка опашка” и не изглежда толкова внушителен. Конструкцията на покрива е нова. Porsche обещава, че конструкцията е много лека и пестяща място. Покривът от плат се състои от две части – срещу слънце и преграда срещу вятъра. Естествено, електрическият покрив е по-комфортен, но пък е и по-тежък. С 1410 кг собствено тегло Spyder RS е дори с 5 кг по-лек от GT4 RS. До подглавниците има вентилационни отвори (от карбон в опционалния пакет Weissach), които осигуряват невероятен саунд спектакъл. От GT4 RS Spyder RS е взел и голяма част от компонентите на окачването. Пружините и амортисьорите са настроени подобаващо за RS-модел, не липсват и седалки тип „корито”. Те не само изглеждат добре, но са и значително по-удобни от първото впечатление, което създават.

Титаниеви крайни ауспухови тръби в стила на 935 има само в опционалния пакет Weissach

Зад кръглия спортен волан става интересно: аналоговият оборотомер стига до 10 000 оборота, а червената зона започва от 9000 об./мин. Познато, но всеки път впечатляващо по нов начин. Също толкова впечатляващи са динамичните характеристики: предлагащият се само със 7-степенна PDK автоматична трансмисия Spyder RS спринтира за 3,4 сек до темпо 100, а за достигането на 200 км/ч са ви необходими само 10,9 сек. Porsche 718 Spyder RS се предлага за минимум 310 000 лв. Малко преди пазарния старт на Spyder RS от Porsche повишиха цените на GT4 RS, така че сега и двата модела са на една и съща цена. Накрая всичко е въпрос на вкус или пък на наличност. Сигурно е обаче, че 718 Spyder RS ще влезе в историята като последния от своя вид.

Тежащият 18,3 кг покрив от плат е пригоден и за скорост от над 200 км/ч

ИЗВОД

500 к.с., 9000 об./мин и без покрив! Porsche 718 Spyder RS е не само последният 718 с двигател с вътрешно горене, но и най-екстремният вариант на боксерния двигател. Благодаря, Porsche, че произвеждате толкова добри автомобили в днешно време.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин