2024
Перфектно начало на сезона за Porsche Penske Motorsport в Северна Америка с брилятно представяне в „24 часа на Дайтона“: eкипът Наср/Камерън/Кембъл/Нюгардън успя да финишира първи
На това му се казва рекорден успех! Porsche спечели 24-те часа на Дейтона – и със заводските си пилоти Фелипе Наср, Дейн Камерън, Мат Кембъл и звездата от IndyCar Джоузеф Нюгардън подобри собствения си рекорд по победи – защото вече има 19. Втората машина на екипа – стартирала под номер 6, се нареди на четвърто място.
В напрегнатото състезание лидерската позиция си разменяха двете Porsche 963 с мощност 519 кВт (706 к.с.) от заводския екип на Porsche Penske Motorsport и Cadillac-а с номер 31. Малко след падането на мрака в събота вечерта болидът със стартов номер 6 за първи път излезе начело. Поради няколко наказания обаче автомобилът на Джамине/Танди/Вантоор/Естре отиде назад в класирането. А леко подхлъзване на Кевин Естре при излизане от бокса в неделя сутринта уби надеждите за победа на екипаж номер шест.
Последният от общо 15 жълти флага нажежи напрежението до краен предел – а изходът от ситуацията дойде в рамките на 32-минутен дуел между Фелипе Наср с Porsche номер 7 и британеца Том Бломквист (син на рали легендата Стиг Бломквист) зад волана на Cadillac. Бразилецът едвам удържаше своята машина с износени гуми, но успя да отблъсне успешно всички атаки на своя съперник. Така благодарение на брилянтното му пилотиране Porsche спечели първата си победа в „24 часа на Дайтона“ от 2003 г. насам и 19-ата от първото си участие в надпреварата.
„Трудно ми е да изразя емоциите си с думи“, каза спортният директор на Porsche Томас Лауденбах. „Никога не съм преживявал толкова разгорещен дуел. Днес спечелихме едно от най-сериозните състезания. Всички се представиха отлично. Четири Porsche 963, две на Porsche Penske Motorsport и две на наши силни клиентски отбори, финишираха без сериозни технически проблеми.“
Крах на Дайтона за BMW
Докато Porsche, Cadillac и Acura се бореха за победата, отборът на BMW преживя истински кошмар. Теч от радиатора на трансмисията остави номер 25, пилотиран от трикратния шампион в DTM Рене Раст, 13 обиколки назад, докато второто BMW M Hybrid V8 изостана с 15 обиколки поради дефект във волана и грешка при теглене на машината към бокса.