Корпоративни новини » Porsche са нетърпеливи да продължат своята история на успеха с новия 911 GT3 R

Porsche са нетърпеливи да продължат своята история на успеха с новия 911 GT3 R

0308
2022

С най-новото поколение на 911 GT3 R, Porsche представя нов клиентски състезателен автомобил за GT3 сериите по света. Новият претендент е базиран на настоящото поколение 992 и ще бъде готов да се състезава в началото на сезон 2023. Разработването започва през 2019 г. и за него отговарят мениджърът на проекта 911 GT3 R на Porsche Motorsport Себастиан Голц и главният инженер Андреас Зингер. Техният приоритет е по-нататъшното подобряване на управляемостта за професионалистите и така наречените джентълмен пилоти, както и използването на по-големи резерви за производителност за различни класификации на баланса на производителността (BoP – Balance of Performance). Специално внимание се отделя и на оптимизирането на работата на отборите със състезателния автомобил и на намаляването на текущите разходи с 10%. Porsche предлага новия 911 GT3 R на цена от 511 000 евро плюс конкретното за държавата ДДС.

„Пред новия  911 GT3 R стоят големи предизвикателства“, казва Михаел Драйзер, директор Продажби в Porsche Motorsport. „Неговият предшественик е спечелил почти всичко, което може да се спечели на GT3 сцената, в четири сезона от 2019 г. насам. Неговите забележителни успехи включват крайни победи в 24-часовите състезания в Нюрбургринг, а също и тук в Спа-Франкоршан. Включен в състезанията от нашите клиенти, предшественикът отбеляза победи в своя клас в 24-те часа на Дейтона и в 12-те часа на Себринг. Освен това автомобилът има множество титли в международни GT3 шампионати на спринт и дълги разстояния.“

 „С изключително успешния предшественик улучихме право в целта. Съответно летвата за неговия наследник е вдигната високо“, подчертава Себастиан Голц. „Нашата задача не беше толкова да направим новия 911 GT3 Rоще по-бърз – класификацията в диапазоните за производителност, зададена от BoP, бързо отменя това предимство. За нас целта беше преди всичко нашите клиенти да са в състояние да управляват състезателния автомобил бързо за по-дълго. Ето защо ние се фокусирахме предимно върху управляемостта. Това е отразено в по-широкия използваем диапазон на оборотите на новия 4,2-литров двигател, по-стабилна и постоянна аеродинамика и по-ниски натоварвания на задните гуми, което позволява техният потенциал да издържи по-дълго. Тъй като 911 GT3 R е бизнес модел за нас и нашите клиенти, следихме внимателно и финансовия аспект. Целта тук беше отново да се намалят забележимо разходите на отборите за внедряване и експлоатация.“

Подобно на предшественика си, новият модел е подложен на огромно натоварване от страна на клиентските състезателните отбори на Porsche. В допълнение към класическите състезания за издръжливост, това включва регионалните и националните GT3 серии на SRO Motorsports Group в Европа, Северна Америка, Азия и Австралия и се простира до национални първенства като DTM и германския GT шампионат. Състезателният автомобил може дори да участва в някоe от националните състезания Porsche Sports Cup. След като класът GT3 беше обявен за професионална категория в северноамериканския шампионат IMSA WeatherTech SportsCar Championship, Световният шампионат по издръжливост FIA WEC последва примера: От 2024 г. състезателните автомобили GT3 като новия 911 GT3 R ще могат да участват за първи път в 24-те часа на Льо Ман. За да бъде успешен новият претендент на Porsche в тази широка гама от възможни състезателни сценарии, той се основава на особено добре обмислена концепция.

Двигател

В основата на новия състезателен автомобил е, разбира се, почти стандартният двигател, базиран на поколение 992 на силовата машина 911, който – както и в предишния модел – е 6-цилиндров боксерен двигател с водно охлаждане, 4-клапанна технология и директно впръскване на горивото. Горивото се впръсква в горивните камери при налягане до 200 бара. Основната нова разработка е работният обем: Както при 911 RSR, капацитетът на новия 911 GT3 R е увеличен с цели 5% от 3997 на 4194 см3 благодарение на по-голям картер. Докато ходът от 81,5 милиметра остава същият, диаметърът на цилиндъра нараства от 102,0 до 104,5 милиметра. Това увеличава максималната мощност на двигателя до около 416 kW (565 к.с.). На първо място обаче Porsche оптимизира кривата на въртящия момент и мощността в целия диапазон на оборотите. Вследствие на това новият 4,2-литров 6-цилиндров двигател е по-подходящ за джентълмен пилотите.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ