Porsche по железопътните линии в Южен Китай

0204
2019

Porsche традиционно разчита на влакове за логистиката си в Европа. От април 2019 година производителят на спортни автомобили ще използва железопътен транспорт и за междуконтиненталната си логистика. Тази промяна означава, че някои автомобили ще пътуват до клиентите в Китай по Новия път на коприната до 3 седмици по-бързо от преди.

Пазарният дял на Китай за доставки на автомобили през 2018 г. бе 31%, което го превърна в най-големия индивидуален пазар за Porsche. В момента около 80 000 спортни автомобила пътуват всяка година по море до Гуанджоу, Шанхай или Тиендзин, изминавайки разстояние от над 10 000 морски мили или около 18 500 км. Морският транспорт от завода до центровете на Porsche в Китай отнема почти 50 дни. От сега нататък 11% от новите заводски спортни автомобили ще бъдат транспортирани по новата железопътна връзка по Пътя на коприната до югозападен Китай. Сухопътният маршрут от Европа до Китай е известен като Belt and Road Initiative (BRI). Разстоянието по железопътните линии е около 11 000 км. Маршрутът преминава на изток от Германия през Полша, Беларус, Русия и Казахстан до югозападния китайски град Чунцин. Оттам новите автомобили ще бъдат доставяни до областните дилърства. Транспортирането по Новия път на коприната започва след успешни тестове. „Клиентите ни в югозападен Китай ще получават новия си автомобил много по-бързо“, обяснява Оливър Брондър, вицепрезидент Логистика и производствен контрол в Porsche. „20-дневният железопътен маршрут скъсява периода за доставка на автомобила с до 3 седмици въпреки различните междурелсия и множеството трансфери на контейнерите.“

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин