Porsche подготвя хибриден „спортист“ с централно разположен двигател?


13
февр.
2021

Без много шум Porsche патентова нов дизайн – вероятно той издава проект за разработката на суперспортен автомобил с централно разположен двигател. В края на 2020 г. марката представи концепцията Le Mans Living Legend – суперспортист с мотор по средата на каросерията и дизайнерските черти на 911. Сега на уебсайта на Европейското патентно ведомство се появиха изображения на дизайнерски патент на Porsche, който напълно отговаря на прототипа Living Legend. А това може бъде знак, че в Цуфенхаузен подготвят нов суперспортист. Но има и някои факти, които оспорват тази теория.

Скиците към патента изглеждат като готови за серийно производство

Хибрид с централно разположен V8-двигател?

Точно като при прототипа, и на скиците откриваме суперспортен автомобил с линиите на 911. Светлините и задното стъкло напомнят на иконата на Porsche, въпреки че формата на каросерията е по-плоска и по-издължена. В крайна сметка приликата с малкия брат не е лошо нещо – подобен ход Porsche предприе навремето при 959. Акценти от дизайна са вратите с шарнири отпред, както и разделеното на две части задно стъкло. Предната броня с интегрирани фарове за мъгла донякъде напомня на Alpine A110. Вероятно хибридното задвижване ще бъде еволюция на това при 918 Spyder. Мощността на електрoдвигателите трябва да бъде увеличена и системната ще бъде над 887 к.с. ДВГ ще бъде V8 – и както издават пропорциите на каросерията, агрегатът ще бъде поставен директно зад гърба на водача. Многото на брой отвори за охлаждане ни карат да предполагаме, че няма как машината да разчита на изцяло електрическо задвижване.

Скиците към патента изглеждат като готови за серийно производство

Под въпрос е дали скиците действително представят бъдещ сериен модел. Дизайнерските патенти често изобщо нямат връзка със серийното производство. Освен това Porsche представя концепцията Living Legend през 2020 г., но тя беше разработена още през 2016 г. Също така, все още не е забелязван съответстващ прототип за изпитания по обществените пътища. Разбира се, не е ясно на какъв етап е разработката към момента. В случай че концепцията Le Mans действително стигне до серийно производство, от нея вероятно ще бъдат направени много малко екземпляри – всеки струващ милиони. Ако цикълът се повтаря, след Carrera GT от 2003 г. и 918 Spyder от 2013 г. бихме очаквали нов суперспортен автомобил от Цуфенхаузен през 2023 г.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >