Porsche обновява изцяло гамата на второто поколение Taycan

1311
2024

С новия изчистен дизайн, по-висока мощност, по-голям пробег и още по-добри параметри на зареждане, Porsche значително подобри Taycan в началото на 2024 г. Сега три нови варианта завършват обновяването на гамата, включваща 16 версии: Новият Taycan GTS надгражда историята на успеха за моделите Gran Turismo Sport при Porsche. В допълнение, Taycan 4 вече се предлага като базов вариант на спортната лимузина със задвижване на всички колела.

Гамата от модели на Taycan никога не е била по-разнообразна: с три варианта на каросерията, задвижване на всички колела и задно предаване и различни нива на мощност на електрическото задвижване Porsche E-Performance, вариращи от 300 до 760 кВт, моделната линия вече включва 16 версии. Сега, към нея се присъединяват и Taycan 4 sports sedan, както и новите Taycan GTS и Taycan GTS Sport  Turismo. Трите нови модела допълват портфолиото на Taycan и вече могат да бъдат поръчвани. Предлагат се и нови външни цветове за всички модели Taycan. В категорията Legends цветовете Slate Grey Neo и Pale Blue Metallic допълват палитрата, а Purple Sky Metallic е добавен към категорията Dreams.

„С обширната гама от варианти в моделната гама на Taycan ние отговаряме на широк спектър от желания на клиентите. Трите най-нови модела илюстрират това изключително разнообразие,” отбелязва Кевин Гиек, вицепрезидент, отговарящ за моделната линия. „Още първото поколение на Taycan GTS се превърна в ключов по своята значимост модел, позициониран между Taycan 4S и Taycan Turbo. Новото попълнение не прави изключение. А в другия край на гамата, спортната лимузина Taycan 4 съчетава висока ефективност с предимствата на задвижването на четирите колела по отношение на динамичните качества.”

Трите нови модела се възползват от всички многобройни подобрения, касаещи дизайна, технологиите и оборудването, с които Porsche актуализира моделите от гамата на Taycan за моделната година 2025. Новите модели разполагат с повече мощност, по-голям пробег, ускоряват по-бързо, могат да се зареждат за по-кратко време и с по-голяма стабилност на процеса на зареждане. Всички версии на Taycan разполагат с още по-обширен списък от елементи на стандартното оборудване и включват най-новото поколение на Porsche Driver Experience.

Едновременното подобряване на динамиката и ефективността включва редица фактори: авангардното задвижване с нов двигател на задния мост е с до 80 кВт по-висока мощност от това на своя предшественик за всички модели, към това се добавят модифициран импулсен инвертор с оптимизиран софтуер, батерии с по-голяма изходна мощност, преработен топлинен мениджмънт, термопомпа от следващо поколение, повишен капацитет за рекуперация и променена стратегия за задвижване на четирите колела. При наличие на 800-волтови DC зарядни станции, новият модел може да се зарежда с мощност до 320 кВт при идеални условия. Максималният капацитет за рекуперация при намаляване на скоростта е увеличен до 400 кВт.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв