Porsche лансира нови модели Panamera с мощност до 700 к.с.


20
окт.
2020

Porsche допълва продуктовата гама на новата Panamera с модели, които включват флагман с мощност 514 kW (700 к.с.), 870 Нм. Новата Panamera Turbo S E-Hybrid е най-мощният вариант в напълно обновената продуктова линия, комбиниращ 4-литров двигател V8 с двоен турбокомпресор, с мощност 420 kW (571 к.с.), с електрически мотор с мощност 100 kW (136 к.с.). Нейният пробег в изцяло електрически режим е увеличен с до 30% благодарение на нова батерия с капацитет 17,9 kWh и оптимизирани режими на шофиране. Същото се отнася и за новата Panamera 4 E-Hybrid, при която електрическият мотор е допълнен, както и преди, от 2,9-литров двигател V6 с двоен турбокомпресор, с мощност 243 kW (330 к.с.). Резултатът е системна мощност от 340 kW (462 к.с.). Портфолиото на Panamera завършва с варианта 4S, който доставя 324 kW (440 к.с.) и също се възползва от всички оптимизирани характеристики на най-новото усъвършенстване на модела по отношение на шаси, дизайн, оборудване и информационно-развлекателни системи.

Хибридно трио с подобрено изживяване при електрическо шофиране

Редом с наскоро представената нова Panamera 4S E-Hybrid, която се възползва от системна мощност 412 kW (560 к.с.), Porsche сега предлага за пръв път три plug-in хибридни модела Panamera – всеки от тях в трите налични варианта на каросерия – спортен седан, Executive (версия с удължено междуосие) и Sport Turismo. По този начин Porsche систематично разширява своята стратегия за електрическа динамика. В основата на задвижващата архитектура е електрическият мотор, който е интегриран в 8-степенната трансмисия с двоен съединител (PDK) и продължава да произвежда изходна мощност от 100 kW (136 к.с.) и максимален въртящ момент 400 Нм. Заедно с предложените различни двигатели с вътрешно горене това създава изключителна динамика на задвижване. В комбинация със стандартния пакет Sport Chrono и задвижвана от 4-литров двигател V8 с двоен турбокомпресор, който сега доставя 420 kW (571 к.с.) вместо 404 kW (550 к.с.), новата Panamera Turbo S E-Hybrid вече постига спринта от 0 до 100 км./ч за 3,2 секунди – 0,2 секунди по-бързо от своя предшественик. Тя достига максимална скорост от 315 км/ч, което представлява подобрение от 5 км/ч. На Panamera 4 E-Hybrid ѝ отнема само 4,4 секунди (-0,2 сек.) да достигне 100 км/ч от спряло положение, спринтирайки към максималната скорост от 280 км/ч (+2 км/ч).

Брутният капацитет на високоволтовата батерия е увеличен от 14,1 на 17,9 kWh благодарение на използването на оптимизирани клетки, а режимите на шофиране са адаптирани за още по-ефективно използване на енергията. Новата Panamera Turbo S E-Hybrid има изцяло електрически пробег до 50 км съгласно WLTP EAER City (NEDC: до 59 км), докато Panamera 4 E-Hybrid може да бъде шофирана с нулеви локални емисии до 56 км съгласно WLTP EAER City (NEDC: до 64 км). За предпочитане е plug-in хибридните модели Porsche да се зареждат вкъщи – чрез стандартен домашен контакт или чрез усилен контакт. В зависимост от модела е възможен капацитет на зареждане от 7,2 kW със стандартното мобилно зарядно устройство на Porsche. Зареждането е възможно и на обществени зарядни станции, които използват кабел Mode 3.

Визуално усъвършенствани с още по-добра свързаност

Новата Panamera 4S, която продължава да се задвижва от 2,9-литров двигател V6 с двоен турбокомпресор, с мощност 324 kW (440 к.с.), постига ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди (-0,1 сек.) с пакета Sport Chrono. Максималната ѝ скорост е 295 км/ч (+6 км/ч). Panamera 4S се възползва от всички оптимизирани характеристики на най-новото обновяване на модела и съдържа опционалната преди предна част Sport Design като стандартно оборудване. Тя разполага с впечатляваща радиаторна решетка и големи странични отвори за въздушно охлаждане, както и с еднолинейно разположение на предните светлини. Наново проектираната предна част на Panamera Turbo S E-Hybrid се отличава със своите двойни C-образни предни светлинни модули Turbo, както и с по-големите си странични въздухозаборници. Обновената светлинна лента отзад вече преминава елегантно над капака на багажното отделение с адаптиран контур. Наличните опции включват затъмнени задни светлинни модули Exclusive Design с динамична анимация при пристигане/напускане на дома, три вида нови 20- и 21-инчови джанти и два нови екстериорни цвята (Cherry Metallic и Truffle Brown Metallic).

Системата за управление на комуникациите Porsche Communication Management (PCM) се отличава с по-висока резолюция на дисплея и включва допълнителни цифрови функции и услуги като подобрено онлайн гласово управление Voice Pilot, Risk Radar за разпознаване на пътни знаци и опасности, безжична функция Apple® CarPlay и много други услуги за свързване.

Повече динамика, повече комфорт

Шасито и системите за управление са настроени за спортно изживяване и комфорт при всички нови модели Panamera. В някои случаи е приложена напълно нова стратегия на управление. Ново поколение система за контрол на кормилното управление и нови гуми осигуряват подобрена странична динамика и по-голяма прецизност. Флагманът Panamera Turbo S E-Hybrid е стандартно оборудван с всички текущо налични контролни и шаси системи като електрическата система за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), която включва системата за векторно разпределение на въртящия момент Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), кормилно управление на задната ос със системата за електрическо сервоусилване Power Steering Plus, както и системата с керамични композитни спирачки Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Новите модели Porsche Panamera вече са налични за поръчка и ще бъдат в дилърствата от началото на месец декември. В Германия цените за Panamera 4 E-Hybrid започват от 110 369 евро. Цените за Panamera 4S започват от 115 241 евро, а за Panamera Turbo S E-Hybrid – от 185 537 евро, включително данък добавена стойност и специфично за страната оборудване.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >