Porsche изпълнява целите си със 7% увеличение на приходите от продажби

0411
2019

През първите девет месеца на 2019 г. Porsche AG отново увеличава приходите си от продажби, оперативната си печалба преди извънредните разходи, доставките и броя служители. Приходите от продажби нарастват със 7% до 20,49 милиарда евро в сравнение със същия период на миналата година. Оперативният резултат преди извънредните разходи се увеличава с 1% до 3,35 милиарда евро; възвръщаемостта на продажбите преди извънредните разходи е 16,3%. Доставките се увеличават с 3%, като компанията е доставила на клиентите си над 202 318 автомобила до края на септември. През 2019 г. работната ръка се увеличава със 7% до 34 675 служители. „В момента сме изправени пред политически и икономически предизвикателства – но въпреки това, Porsche изпълнява заложените си цели. Този резултат се дължи основно на нашата атрактивна продуктова гама“, казва Оливър Блуме, председател на Изпълнителния борд на Porsche AG. „Лансирахме много вълнуващи нови продукти на пазара тази година, включително новия 911, Cayenne Coupé, 718 Spyder и GT4. С оглед на голямото търсене от световната премиера на Taycan през септември, имаме оптимистични очаквания и за следващите месеци.“ Според Луц Мешке, заместник-председател на Изпълнителния борд и член на Изпълнителния борд за финанси и ИТ на Porsche, лекото увеличение в резултата се дължи главно на по-големия обем продадени автомобили и подобреното развитие на другите бизнес сфери и подразделения. За сравнение, валутните разлики и разходите, свързани с програмата за електрическа мобилност, имаха негативен ефект. „Продължаваме да следваме стриктно нашата стратегия да станем по-ефективни в нашия основен бизнес, като същевременно инвестираме в бъдещето и развиваме нови потоци на приходи. Сега това се отплаща“, казва Мешке. Проблемът с дизеловите двигатели доведе до извънредни разходи, достигащи 0,5 милиарда евро, през второто тримесечие. До септември оперативният резултат на Porsche AG след извънредните разходи е съответно 2,81 милиарда евро, а възвръщаемостта на продажбите след н извънредните разходи е 13,7%. Доставки на клиенти: ръст в Азия и Северна Америка През първите девет месеца на 2019 г. Porsche AG достави 202 318 автомобила в цял свят, което представлява увеличение от 3% спрямо същия период на предходната година. Моделните серии на Cayenne и Macan се радват на особено високо търсене. Cayenne отново постига най-голям ръст с 62 022 автомобила и увеличение от 25%. Наскоро моделът беше лансиран във вариант купе – също и като plug-in хибрид. 73 967 автомобила Macan са доставени на клиентите, което представлява ръст от 9% спрямо същия период на предходната година. Porsche успява да запази позицията си в Китай и САЩ – независимо от общо взето по-слабата икономическа ситуация на двата пазара. За първите девет месеца на 2019 г. на китайските клиенти са доставени 64 237 автомобила, което представлява увеличение от 14% в сравнение със същия период на миналата година. В САЩ – втория най-голям пазар на Porsche – доставките нарастват с 6% до 45 062 броя. Като цяло, спортните автомобили от Цуфенхаузен остават популярни в Азиатско-тихоокеанския регион, Африка и Близкия изток. На тези пазари са доставени 86 235 автомобила, което е увеличение от 11% в сравнение със същия период на предходната година.

Прогнози за цялата година

За фискалната 2019 година Porsche очаква увеличение на доставките, както и леко увеличение на приходите от продажби. „Ние продължаваме да инвестираме сериозно в бъдещето на нашата компания: електрификацията на нашите автомобили и необходимата инфраструктура, цифровата информация, експанзията, както и обновяването на нашите заводи. Независимо от всички тези фактори, нашата ясна задача остава една и съща: да продължаваме да постигаме целите за високи приходи на Porsche“, обяснява Мешке. Porsche представи своя първи изцяло електрически спортен автомобил под името Taycan в началото на септември. Автомобилът ще се доставя в САЩ от края на 2019 г. и ще бъде наличен в дилърствата в Европа през първите месеци на 2020 г

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин