Porsche за жълти стотинки


17
май
2017

Ссссст. Бам. Облак дим в огледалото. И нищо повече. Да, може би не трябваше да започвам разказа за моята препоръка с тотална повреда на двигателя. Но това действително се е случило преди няколко хиляди километра. Ангренажният ремък се е скъсал – той е единственото сериозно слабо място на Porsche 944.

Йънгтаймерът е напълно пригоден за всекидневието

Тъй като под ниския преден капак няма място за шестцилиндров мотор, но пък Porsche са искали да се отърват от шумния четирицилиндров двигател на Audi, монтиран на 924, те просто разработват собствен двигател. С балансиращи валове – за по-спокоен ход. А те се задвижват от назъбен ремък, който трябва да се сменя всеки 60 000 километра или 5 години – което е трудоемко и струва 1000 лева. Останалото от този автомобил, популярен през 80-те години като „Porsche за домакини”, е много солидно. Напълно поцинкованата каросерия е защитена срещу корозия учудващо добре, окачването не се разбива бързо, напуканите арматурни табла на първото поколение 944 (от 1984 до 1986 г.) са история. А по междуградските пътища 944 демонстрира своята принадлежност към богатата на традиции марка: 2,5-литровият двигател е еластичен, благодарение на ниското тегло и балансираното разпределение на тежестта (трансмисията е при задната ос) 944 е по-пъргаво от всяко друго спортно Coupe от 80-те години. И то на ниска цена. Защото ниски са не само цените, но и разходите по поддръжката. Благодарение на Euro 2, евтините резервни части и застраховки във всекидневието 944 не е по-скъпо от някой малък автомобил. Но в никакъв случай не пестете от поддръжката – спомнете си за ангренажния ремък.

+ изгоден за покупка и поддръжка, солидна техника, както и много радост от шофирането, пригоден за всекидневието

– добрите екземпляри постепенно изчезват от пазара, а цените им се повишават. Смяната на ангренажния ремък и съединителя е скъпа и сложна

Оценка

Този автомобил получи признание едва след години: 944 доставя удоволствие, изработен е солидно и може да се ползва и във всекидневието. 944 няма да станат по-евтини – затова още сега потърсете последните добри екземпляри.

Още по темата

Card image cap
MINI на старо: много сладък и много проблемен

20
мар.
2017

New MINI е мачо, разбива сърцата и на най-гордите жени – и побърква механиците

Card image cap
Mercedes SLK за 10 000 лв. – дали е добра идея?

29
авг.
2017

Скъпите автомобили доставят най-голямо удоволствие, когато загубата на стойност вече е зад гърба им. Същото е положението и при открития Mercedes. Роудстърът вече е достигнал най-ниското ценово равнище. Едва ли ще поевтинеят повече...

Card image cap
Употребрявани автомобили: стрес тестът на такситата

27
ян.
2017

Mercedes E-класа, VW Touran, Toyota Prius и Dacia Logan: какви са проблемите на тези автомобили?

Card image cap

В последния брой:

Архив >