Най-големият брой доставки в историята на компанията: Porsche достави 301 915 автомобила на клиентите в цял свят за фиксалната година 2021, увеличение с 11% в сравнение с 2020 г. Всеки един от глобалните търговски региони допринася за този резултат, като най-големите увеличения отбелязва американският континент. Китай продължава да бъде най-големият единичен пазар за Porsche.
„Въпреки предизвикателствата, причинени от недостига на полупроводници и кризата, породена от пандемията с Covid-19, ние работихме усилено, за да успеят повече клиенти отвсякога да осъществят своята мечта да притежават Porsche“, казва Детлев фон Платен, член на Изпълнителния борд, отговарящ за Продажби и маркетинг в Porsche AG. „Търсенето остава високо и нашите регистри с поръчки изглеждат много солидно, така че започваме 2022 година на високи обороти и с увереност относно всички региони по света.“
Доставките на Taycan нарастват повече от два пъти
С най-голямо търсене през 2021 г. отново са SUV моделите на марката, водени от Macan. 88 362 клиенти са станали собственици на Macan. Cayenne заема второто място с 83 071 автомобила. Изцяло електрическият Porsche Taycan бележи изключителен ръст: Общо 41 296 броя, което е над два пъти повече от доставките за предходната година. Емблематичният спортен автомобил 911 също е предаден на повече клиенти от всякога с 38 464 доставки. Panamera отбелязва 30 220 доставки на автомобили. 718 Boxster и 718 Cayman са доставени на 20 502 клиенти.
Търсенето в световен мащаб остава силно
Porsche са увеличили доставките си във всички региони на продажби по целия свят. Ръстът е особено силен в САЩ, където са доставени с 22% повече автомобила, отколкото през предходната година. Общо 70 025 американски клиенти са закупили модел от широката гама продукти. В Северна и Южна Америка Porsche са осъществили 84 657 доставки, което също представлява увеличение от 22%. Китай остава най-големият единичен пазар за производителя на спортни автомобили и регистрира отличен общ резултат през 2021 г. с увеличение от 8% спрямо вече рекордната 2020 година. Общо 95 671 автомобила са били доставени на китайски клиенти въпреки предизвикателствата, породени от затрудненията в доставките. Като цяло са осъществени 131 098 доставки в Азиатско-тихоокеанския регион, Африка и Близкия изток, което е с 8% повече, отколкото през 2020 г.
Търсенето се е увеличило и на вътрешния пазар в Германия с 28 565 доставени автомобила, което представлява увеличение от 9%. Общо на клиенти в Европа са предадени 86 160 автомобила – със 7% повече, отколкото през 2020 г. Високото съотношение на електрическите спортни автомобили заслужава особено внимание. Около 40% от автомобилите Porsche, доставени в Европа през 2021 г., са електрически: хибриди с възможност за включване в електрическата мрежа или изцяло електрически автомобили. „Цялостният резултат е много обещаващ и показва, че стратегията за по-нататъшно електрифициране на нашия автопарк работи и е в съответствие с търсенето и предпочитанията на нашите клиенти. В същото време продажбите на бройки автомобили не са решаващ фактор за нас. По-скоро искаме да осъществяваме ексклузивни и уникални клиентски преживявания и ще продължим да ги предлагаме все повече по целия свят“, казва Детлев фон Платен.
Porsche AG Доставки | Януари – Декември | ||
2020 | 2021 | Изменение | |
В световен мащаб | 272 162 | 301 915 | +11% |
Европа | 80 892 | 86 160 | +7% |
Германия | 26 152 | 28 565 | +9% |
Америка | 69 629 | 84 657 | +22% |
САЩ | 57 294 | 70 025 | +22% |
Азиатско-тихоокеански регион, Африка и Близкия изток | 121 641 | 131 098 | +8% |
Китай | 88 968 | 95 671 | +8% |