Polo срещу Ibiza: кой тук гледа на червено?

Новият Seat Ibiza срещу чисто новото VW Polo. И двата модела с 1-литров трицилиндров двигател със 115 к.с. се произвеждат на един и същ конвейер в Испания – и въпреки това са напълно различни. Дуел между братя


28
ное.
2017

БЕШЕ ПРЕЗ ПРОЛЕТТА, когато за пръв път разглеждахме новата Ibiza и трябваше да зададем на Seat три въпроса. Първо: защо пластмасите са толкова твърди? Seat: те трябва да са здрави. Второ: защо навигационната система е разположена толкова ниско? Seat: така се налага заради дизайна. Трето: защо камерата за обратно виждане не е защитена срещу водни пръски под емблемата? Seat: защото това струва поне 80 лева повече.

Вече е лято, ние караме новото Polo – и намерихме отговорите на нашите въпроси. Пластмасите? При VW те са меки като бебешко дупе. Навигационната система? При Polo дисплеят е разположен високо. Камера за обратно виждане? Скрива се автоматично зад емблемата на VW. Сега вече е ясно: единият не бе получил правото на тези неща, за да може другият да блесне. А сега ще сравним директно двата модела: новото Polo срещу Ibiza. Добре дошли на братския дуел!

Историята им може да бъде разказана бързо: Seat първи получи правото да ползва платформата през март и започна да печели всички сравнителни тестове. В края на септември при дилърите ще се появи и Polo – със същата техника като Ibiza, но много различно.

VW POLO

Напълно дигитален кокпит и най-добро предлагане на място отзад.

Багажник с вместимост от 351 до 1125 литра

Seat е дълъг 4,06 метра – 1 сантиметър повече от VW, багажникът също е по-голям: 355 до 1165 литра срещу 351 до 1125 литра при Polo. Всичко това едва ли може да натежи при избора на автомобил, по-важно е друго: Polo е по-високо с 1 сантиметър, а това, както и линията на покрива облекчават качването на задната седалка. Между другото и двата модела серийно се оборудват с 5 врати. И за двата може да се каже: огромни са за малки автомобили. Четирима мъже с ръст 1,90 метра могат да пътуват удобно.
Двата тестови автомобила се задвижват от 1-литров трицилиндров двигател със 115 к.с. И при двата той е шумоизолиран много добре: едва при високи обороти се чува, че мощността се генерира от само 3 цилиндъра. И тогава се повишава и разходът на гориво. Средният разход на Ibiza по нашата тестова отсечка бе 6 литра, 1,3 литра повече от данните на производителя. Ами шофирането? И двата модела са със стегнати настройки, и двата са най-доброто, което се предлага в този клас: фино кормилно управление, почти никакво наклоняване в завоите. И доставят страхотно удоволствие при шофиране в града, по междуградските пътища и магистралите.

Продължете на следващата страница, за да видите класирането

Още по темата

Card image cap
Сравнителен тест на новия C-клас Cabrio с BMW 420i

20
окт.
2016

Mercedes отваря C-клас за слънчевите лъчи. И иска с лекота да изпревари Серия 4 Кабриолет

Card image cap
Тази Laguna e надеждна!

12
юли
2017

Предшествениците навредиха на доброто име на Renault. След 100 000 километра актуалното комби на Laguna се опитва да го възстанови.

Card image cap
Land Rover Defender срещу Iveco Massif: не се спират пред нищо!

31
юли
2017

До 2016 можехме да купим Land Rover Defender като чисто нов олдтаймер. За Iveco Massif камбаната удари през 2011 г. Впечатления от теста на двете грубовати високопроходими машини

Card image cap
Сравнение на три миниавтомобила: Бунтът на джуджетата

23
авг.
2016

Помощ, улиците ни са задръстени! Какво помага в този случай? Слезте от внушителните SUV-ове и се качете на интелигентните мъници

Card image cap
100 000 километра с MINI Countryman: издръжливо, но поскърцва

13
юни
2017

За малко да получи шестица: MINI се представи страхотно - но не се превърна в голямата ни любов

Card image cap

В последния брой:

Архив >