Polo срещу Ibiza: кой тук гледа на червено?

Новият Seat Ibiza срещу чисто новото VW Polo. И двата модела с 1-литров трицилиндров двигател със 115 к.с. се произвеждат на един и същ конвейер в Испания – и въпреки това са напълно различни. Дуел между братя


28
ное.
2017

БЕШЕ ПРЕЗ ПРОЛЕТТА, когато за пръв път разглеждахме новата Ibiza и трябваше да зададем на Seat три въпроса. Първо: защо пластмасите са толкова твърди? Seat: те трябва да са здрави. Второ: защо навигационната система е разположена толкова ниско? Seat: така се налага заради дизайна. Трето: защо камерата за обратно виждане не е защитена срещу водни пръски под емблемата? Seat: защото това струва поне 80 лева повече.

Вече е лято, ние караме новото Polo – и намерихме отговорите на нашите въпроси. Пластмасите? При VW те са меки като бебешко дупе. Навигационната система? При Polo дисплеят е разположен високо. Камера за обратно виждане? Скрива се автоматично зад емблемата на VW. Сега вече е ясно: единият не бе получил правото на тези неща, за да може другият да блесне. А сега ще сравним директно двата модела: новото Polo срещу Ibiza. Добре дошли на братския дуел!

Историята им може да бъде разказана бързо: Seat първи получи правото да ползва платформата през март и започна да печели всички сравнителни тестове. В края на септември при дилърите ще се появи и Polo – със същата техника като Ibiza, но много различно.

VW POLO

Напълно дигитален кокпит и най-добро предлагане на място отзад.

Багажник с вместимост от 351 до 1125 литра

Seat е дълъг 4,06 метра – 1 сантиметър повече от VW, багажникът също е по-голям: 355 до 1165 литра срещу 351 до 1125 литра при Polo. Всичко това едва ли може да натежи при избора на автомобил, по-важно е друго: Polo е по-високо с 1 сантиметър, а това, както и линията на покрива облекчават качването на задната седалка. Между другото и двата модела серийно се оборудват с 5 врати. И за двата може да се каже: огромни са за малки автомобили. Четирима мъже с ръст 1,90 метра могат да пътуват удобно.
Двата тестови автомобила се задвижват от 1-литров трицилиндров двигател със 115 к.с. И при двата той е шумоизолиран много добре: едва при високи обороти се чува, че мощността се генерира от само 3 цилиндъра. И тогава се повишава и разходът на гориво. Средният разход на Ibiza по нашата тестова отсечка бе 6 литра, 1,3 литра повече от данните на производителя. Ами шофирането? И двата модела са със стегнати настройки, и двата са най-доброто, което се предлага в този клас: фино кормилно управление, почти никакво наклоняване в завоите. И доставят страхотно удоволствие при шофиране в града, по междуградските пътища и магистралите.

Продължете на следващата страница, за да видите класирането

Още по темата

Card image cap
100 000 км с Audi A4 Avant: трансмисията го предаде

22
авг.
2017

Всъщност това е комбинация мечта: A4 Avant с дизелов двигател и автоматична трансмисия. Последната работеше безстепенно, но не и безшумно и безпроблемно

Card image cap
Audi TT RS срещу Corvette: Тийнейджърска мечта срещу стар рокер…

19
ян.
2017

Германска перфектност или дива американска мускулатура? В дуела на спортните коли един срещу друг се изправят два напълно различни модела. Но кой от двата е по-добрият?

Card image cap
Hyundai i20 Coupé 1,0 Turbo GDI – спортист за всекидневието

5
юли
2016

Моделът с три врати е значително по-динамичен от големия си брат. И пръв получава новият 3-цилиндров турбодвигател с директно впръскване

Card image cap
Tecт: воден душ в M4 GTS!

14
апр.
2016

BMW M4 GTS върви по следите на M3 GTS и M3 CSL. Системата за впръскване на вода охлажда 6-цилиндровия мотор с 500 к.с.

Card image cap

В последния брой:

Архив >