2024
Днес за вас ще управляваме нов Polestar, електрическия дериват на Volvo. От Volvo, респективно Polestar, виждат този автомобил в D-сегмент, т.е. в лигата на Passat и компания. Дължината му е 4,84 м, а за едно SUV той е относително нисък. Позициониран е между добре познатия вече Polestar 2 и Polestar 3, който също се появи през тази година и представлява сериозно пораснал SUV. Всъщност Polestar 3 и 4 се движат в един диапазон по отношение на габаритите, но в техническо отношение имат сериозни разлики. Polestar 4, т.е. този автомобил тук, се движи върху платформа на Geely, докато Polestar 3 стъпва на базата на Volvo. Този Polestar е определено много бърза кола. Това ще ви го демонстрираме след малко. Това тук е по-бързата от двете версии, защото разполага с т. нар. Dual мотор, ще рече има два двигателя и задвижване на всички колела, както и небрежни 544 к.с. Ускорението от 0 до 100 е като при сериозен спортист, тъй като е под 4 сек. CATL-батерията на Polestar 4 е с капацитет от 100 кВтч и според WLTP прави възможен пробег от над 600 км. Това в рамките на този първи кратък тест все още нямахме възможност да тестваме, така че ще го проверим на малко по-късен етап. Но преди да ви бомбардирам с прекалено много цифри и числа, предпочитам да ви покажа, какво тук е действително нестандартно и особеното при този автомобил. Така че сега моля да ме последвате. Докато заобикаляме автомобила, искам да обърна внимание, че колата е доста плоска, говорим за височина от само 1,52 м. Тук говорим за съвсем други измерения, в сравнение с обичайните за едно SUC Coupe. Но ето тук има наистина нещо много нестандартно. Както виждате, автомобилът няма задно стъкло. От Volvo казват, че задно стъкло вече не е необходимо, а е по-добре да разполагаш с добра камера, отколкото със задно стъкло, през което и без друго не виждаш нищо, защото е прекалено плоско и твърде високо позиционирано. Тази камера за изгледа назад няма система за измиване или почистване. На нашия въпрос от Volvo ни отговориха, че по принцип лещата си остава винаги чиста, но това е също още нещо, което трябва да изпробваме в практиката. Картината на това, което се случва зад автомобила и се улавя от тази камера, след това се прожектира в огледалото за обратно виждане в купето. Това също ще ви го покажа след малко.
Вторият детайл на този автомобил, който на мен ми се струва изключително необичаен, ще видим след като отворим капака на багажника… Тук действително някой добър човек се е замислил сериозно, за целта ще се извадя тази кора… също така и кабела за зареждане… аварийните жилетки… аптечката… и сега този стандартен куфар, разрешен са качване като ръчен багаж на борда на самолет, може да се побере тук абсолютно прецизно и точно в този отвор. Според мен това е едно наистина интелигентно решение за ръчния ви багаж, който по трасе осеяно със завои, само ще се подмята наляво и на дясно в багажника. След което пода на багажника може да се върне и постави просто отново отгоре… готови сме! Между другото, също така тук, на това трябва задължително да обърнем също внимание, защото отдавна вече за съжаление не се подразбира, в този Polestar са налични истински здрави, метални халки за пристягане на багажа, които действително са прикрепени директно към ламарината. През последните години сме се нагледали на най-невероятните изпълнения, включително пластмасови халки, прикрепени към страничните уплътнения. Ако с подобно приспособление се опиташ да транспортираш тежка косачка, тя много бързо ще изкърти тези халки, така че тук имаме наистина едно надеждно и солидно изпълнение.
Нека сега продължим с третия детайл, който много ми харесва при този автомобил. Става дума за облегалките на втория ред, които тук могат да се движат в диапазон на ъгъл от 34 градуса. Допреди само 10 години това бе нещо ексклузивно за марки като Bentley или Maybach. А да не говорим за D-сегмента, където това бе тотално непознато. Но ето че при този Polestar го има налично. Сега ще ви го демонстрирам. Ето така… И вече мога да се разплуя на втория ред. На този фон вече не прави такова впечатление, че тук седя все пак доста ниско и близо до пътя. Другото предимство е за въздуха над главите. Аз съм с ръст от 177 см, но дори доста по-високи хора от мен, тук ще имат достатъчно място за да се движат спокойно. Настройката става много лесно през тези бутони тук, облегалката се изправя или пада, но може също така процедурата да се управлява от малкия дисплей пред водача.