Polestar 2: кошмарът на Tesla!


15
ное.
2020

ДАЛИ МУ ХАРЕСВА ДА БЪДЕ СРАВНЯВАН С Илън Мъск? Вероятно не. Също така не би било и честно. Томас Ингенлат, шеф на Polestar, се различава от американската звезда сред автомобилните шефове. Тих и сдържан, не говори много, но действа.

Общото между двамата: човек трябва да се занимава с тях, за да разбере автомобилите им. Ингенлат има най-необичайната кариера в младата история на автомобилната индустрия. Дизайнер при VW, Audi, след това шеф-дизайнер на Škoda – преди да започне да ръководи Advanced студиото на концерна VW в Потсдам. Там са създадени автомобили като XL1, еднолитровия автомобил (по отношение на разхода). А след това той сменя провинция Бранденбург с Швеция, или най-големия автомобилен производител на света със сравнително малък – Volvo. При Volvo Ингенлат създаде актуалната дизайнерска линия или по-скоро придаде на марката днешната й идентичност.

Шефът на Polestar Томас Ингенлат в завода в Ченгду (Китай), където се произвежда P2 за всички пазари

Това, което прави впечатление още тогава: Ингенлат има категорично мнение и заедно с екипа си създава новите модели от XC40 до XC90 – цяла моделна гама. Тук също без много шум и далеч от светлините на прожекторите – тиха звезда като автомобилните си творения. Предпочита да изпъква с работата си. Никога не е доволен, винаги търси по-доброто решение. Тук също има разлики с Мъск. Докато американецът сменя служителите си по-често от приятелките си, служителите на Ингенлат го описват като честен, спокоен и човек, който слуша и дискутира. И който изисква, както и дава от себе си. Следва стъпката, която до този момент не е направена от друг дизайнер в автомобилната индустрия: Ингенлат става шеф на марка.

Не е студия? Това е серийната версия. Почти няма бутони, но за сметка на това има фини материали и тапицерия от плат по арматурното табло. Управлението? Съвсем просто

Идея, визия за мобилността на утрешния ден, в която и автомобилите имат своето място. Тъй като биват последователно разработвани, произвеждат се и се движат без вредни емисии. И най-накрая стигаме и до Polestar 2. Седанът е един от най-удивителните автомобили на нашето време, също и защото го е изпреварил. Началото е във външния вид – нищо чудно, щом шефът е дизайнер. Без големи промени P2 намери своя път от студията към пътищата. На пръв поглед изглежда по-различно от другите автомобили; следвайки определена естетика, си спестява плашещата странност на BMW i3.

Страхотни: седалки със стегната тапицерия и приятно ниска позиция на седене

Концепцията продължава и във вътрешното пространство. Наистина ли това не е студия? Редуциран до абсолютния минимум брой превключватели, голям тъчпад на централната конзола. Фини материали като плат по арматурното табло. А сега следва и изненадата: P2 е може би единственият дигитален автомобил, при който в качеството си на водач не крещите веднага за ръководство за употреба. P2 се управлява интуитивно като Apple iPhone. Макар операционната система да е на Google. Четири големи елемента на монитора, самообясняващи се – не ви е нужно повече, за да управлявате кокпита на Polestar. Няма сложни подменюта, няма забивания на системата като при конкурентите.

Място? Да кажем, че е достатъчно за двама възрастни. Които могат да са с ръст от 2 метра

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >