2021
Полярната звезда блести ярко на небосклона и указва посоката север. Но дали и Volvo ще ни покаже пътя към светлото бъдеще с новата си марка Polestar? Вероятно да – до скоро Polestar беше само „придворната“ тунинг компания на Volvo, а от 2017 вече е отделен бранд за хибридни и електрически автомобили. Polestar 1 е хибридно купе с 609 к.с., а нашият тестови автомобил Polestar 2 e секси седан, който изглежда компактен и „корав“.
Интериорът е дори по-изчистен и по-опростен, отколкото при Volvo. Почти не са останали физически превключватели, бутони и въртящи се контролери, няма дори и бутон за стартиране – неговата функция се изпълнява от сензор на седалката на водача, който съобщава на системата за наличието на шофьор. Повечето функции (навигация, климатизация, радио и т.н.) се управляват посредством 11,15-инчов сензорен екран; операционната система Android е направена от Google. Като цяло, тя работи много добре: навигационната система предоставя точна информация за най-близката зарядна станция или за оставащия пробег, налице са също Spotify и онлайн радио. Гласовото разпознаване на Google Assistant на моменти действаше капризно и често не ни разбираше много добре. Пространството в купето е на средно за класа ниво и в общи линии съответства на това при BMW Серия 3. „Шведът“ е доста просторен отпред – въпреки голямата централна конзола – но по-високите пасажери трябва да се „сгъват“ отзад и да навеждат главите си.

За задвижването се грижат два електромотора с общо 408 к.с., които можете да почувствате. Polestar „тегли“ мощно, ускорява линейно и само за 4,7 секунди до 100 км/ч. И не, не се движи като трамвай или нещо подобно, на борда остава изключително тихо. Типичното за електромобил управление с един педал също е налице; Polestar може да ускори и намалява, контролиран само с десния педал. Като стана дума за ускорение: от 100 км/ч с топли спирачки електромобилът спира след 34,4 метра. Не толкова успешна е настройката на синтетичното кормилно управление с лоша обратна връзка и грубо действащото окачване, особено при 20-цоловите джанти на пакета Performance. Включените в него регулируеми амортисьори Öhlins също не помагат особено.
По WLTP трябва да са възможни 470 километра
И така, а какъв е пробегът? Литиево-йонната батерия има капацитет 78 кВтч, по WLTP с нея трябва да бъдат изминавани 470 километра. В теста Polestar успя да се справи с 335 километра, в които е включен и етап на каране с пълна газ. Polestar 2 струва минимум 112 000 лева (по данни за Германия).
Изводът: Polestar 2 всъщност блести доста ярко. Той има класен дизайн, превъзходна динамика и интересна техника. Пробегът е достатъчен – особено с оглед на това, което конкуренцията предлага.