2020
PET-бутилки, рециклирани рибарски мрежи и корков винил: всички тези материали ще бъдат използвани за интериора на новия прототип oт Polestar. Концепцията, наречена Precept, разбира се, е с напълно електрическо задвижване, разчита на най-модерни технологии и трябва да дава представа за дизайна на бъдещи модели на марката.
Precept изглежда футуристично
В сравнение с моделите Polestar 1 и 2 Precept изглежда значително по-футуристично. Предницата напомня на спортен автомобил – и затова хората от Polestar говорят за Grand Tourer с четири врати. Фаровете с типичния дизайн, следващ мотива „чук на Тор“, са разделени на две и са значително по-заострени от тези при Polestar 2. И тъй като концепцията е изцяло електрическа, тя няма нужда от радиаторна решетка. Вместо това шведите залагат на затворена повърхност, която наричат SmartZone – там са разположени радарни сензори и камера.
Задницата на Precept е с нетипичен дизайн, който обаче „препраща“ към екстериорното оформление на Polestar 1 и 2. Раздутите калници преливат във формата на задните светлини, а „един етаж“ по-надолу откриваме дифузьор. Много интересно е, че Polestar Precept няма задно стъкло! Вместо това стъкленият покрив просто е издължен максимално – чак след задните седалки. За по-лесно товарене задният капак открива голям отвор.
Камери вместо странични огледала
Типично за електромобил, надвесите на каросерията са къси. По данни на Polestar междуосието е 3,10 м – което трябва да означава много място в купето. В профила правят впечатление големите колела и отварящите се срещуположно врати. Както подобава на ориентирана към бъдещето концепция, камери заместват страничните огледала. Т.нар. Lidar-Pod на стъкления покрив би могъл да бъде объркан с въздуховод – но в действителност функцията на този елемент е да подобрява работата на асистиращите системи за водача.
Мокет от рециклирани рибарски мрежи
Интериорът на Precept е типичен за Polestar: подреден, просторен и стилен. Новост са използваните материали – например тапицерията на шикозните спортни седалки е изработена по 3D-методика от рециклирани РЕТ-бутилки. Мокетът пък е създаден предимно от рециклирани рибарски мрежи, докато за подглавниците е използван корков винил. Хората от Polestar говорят за по-висока доза лукс при редуцирано влияние върху околната среда.
Инфотейнмънт системата е повлияна от Tesla: Precept се отказва почти напълно от конвенционални бутони. Предавката се избира от селектор на трансмисията, иначе в кокпита доминира 15-инчов тъчскрийн. Системата използва следващото поколение Android и е съвместна разработка с Google. Освен със сензори за близост тя разполага и с Eye Tracking. За разлика от Tesla при Model 3, Polestar залага на 12,5-инчов дисплей пред волана. Приятна закачка: огледалата за обратно виждане изглеждат напълно нормално на пръв поглед, но в действителност са дигитални екрани, върху които се предава генерирано от широкоъгълна камера в задната част изображение.
Към момента от Polestar не разкриват данни за задвижването. Ясно е, че Precept е напълно електрически и че се явява предвестник за бъдещия дизайнерски език на марката. Според запознати третият модел на Polestar може да бъде SUV – и затова нищо чудно серийният наследник на Precept да е пораснал.