Екшън машина, която можете да регистрирате като трактор и с която можете да се движите като на рали в гората? Не, това, което виждате на снимките, не е превозно средство, част от реквизита на постапокалиптичен филм – а Polaris RZR XP 1000, странна птица от породата „side-by-side”, проектирана да не се плаши от офроуд предизвикателствата и от високите скорости. Но дали това пораснало ATV само с 2 цилиндъра и работен обем 1000 куб. см действително може да доставя удоволствие от шофирането и дали е нещо повече от идеалния превозвач за фермери и горски? За да потърсим отговора на този въпрос, поканихме Васил Димитров. неколкократният републикански шампион по картинг близо 15 години е представител на марката Polaris за България. Но освен добър търговец, Димитров е и добър „карач“ – при това не само на асфалта, както ще разберем по-късно.

Докато нашият екип комфортно се придвижва към мястото на срещата с чисти и изгладени червени фланелки с якичка, откривам съобщение от Васко, изпратено в ранни зори – „Вземи си дрехи, които да смениш след возенето. Сигурно ще се изцапат“. След броени минути започвам да разбирам защо. Пристигаме на нашата изходна точка – старата картинг писта в Бухово, от която по „пътеките“ на „виетнамките“ и УРАЛ-ите ще атакуваме склоновете на Стара планина. Дълбоки коловози? Надали ще уплашат нашата „планинска коза“ с клиренс почти 36 см и ход на окачването над 40 см. Димитров пристига облечен като Дарт Вейдър – със заострена каска и специални дрехи, от които калта пада максимално лесно. И си спомня: „Навремето точно тук направихме състезание между картинг и Ford Escort WRC, с който Ясен Попов се състезаваше за отбора на „Кремиковци“. Но сега нито „Кремиковци“ функционира, нито пистата със своя съсипан асфалт може да предложи адекватни условия за управление на картинг – и ни остава да се порадваме единствено на макадама и да изпробваме как се справя RZR XP 1000 в разровения от старите руски камиони черен път.

И докато уверено се катерим нагоре, с изненада осъзнаваме, че тази 600-килограмова „планинска коза“ всъщност вози като S-класа в сравнение с 2,5-тонните пикапи, които сме тествали по същото трасе. О-о-о, не! Задава се гьол с размерите на олимпийски басейн и на мига започвам да съжалявам – че с рекламния отдел не обсъдихме продуктово позициониране на някой перилен препарат на тези страници. Васко обаче решава да ме пощади – и влиза в дълбоката кал бавно и внимателно.

Продължете на следващата страница