2021
Създаденият преди малко повече от 45 години концептуален проект Eagle на Pininfarina е част от впечатляващата серия перспективни спортни автомобили на елитното студио, при които се експериментира с най-авангардните за времето технологии за активна и пасивна безопасност, като Alfa Romeo P33 от 1968 г. и Alfa Romeo P33 Spider от 1971 г.
Eagle, който е представен за първи път пред публика на автосалона в Париж през октомври 1975 г., е базиран на стандартна ходова част от Alfetta GT, като една от най-отличителните характеристики в неговото дизайнерско оформление е ефективната предпазна арка в задната част, която би трябвало да защити пътниците при преобръщане. Основната цел е да се докаже при реални условия, че откритият спортен автомобил може да бъде толкова безопасен, колкото и един стандартен седан. Прави впечатление интересното, както от инженерна, така и от стилистична гледна точка решение, при което арката се спуска надолу, преминава под страничните стъкла и без прекъсване прелива към профила, като продължава по горния ръб към фаровете, превръщайки се не само в естетически впечатляващ художествен елемент, но и в ефективно допълнение към цялостната система за безопасност, тъй като предпазва пътниците и от страничен удар.
Широкият и силно скосен преден капак осигурява на водача добра видимост, като частично закрива единичната чистачка на предното стъкло. Много авангардно и впечатляващо изглежда и предната част на каросерията, която се състои от две масивни ударопоглъщащи брони, в които са вградени комбинираните фарове и мигачите.

Броните са изработени от експериментална, устойчива на деформация пластмаса и могат да поемат удари при много ниски скорости без да се повредят. Те са леки, като същевременно се отличават с изключителна гъвкавост и здравина. В средата между тях се очертава красивият триъгълен отвор на радиаторната решетка. Във вътрешния край на предния капак, непосредствено преди стъклото, е вграден сребрист пластмасов компонент, който съчетава двата изпускателни въздушни отвора за охлаждане на двигателя и амбразурата за осигуряване на въздух към купето, поставена в средата между тях. Доколко местоположението на тези отвори е подходящо от аеродинамична гледна точка, не може да се каже, но имайки предвид, че по същото време Pininfarina разполага със собствен въздушен тунел за изпитания, този въпрос със сигурност е бил взет под внимание от инженерния екип.
Задната част е покрита от почти хоризонтален капак, под който се намира много голямо багажно отделение с достатъчно място за прибиране на плоския таван, свързващ защитната арка с горната рамка на предното стъкло при лошо време. Още едно по-малко багажно отделение има и зад двете седалки.
Ударопоглъщащата задна броня е направена от същата пластмаса, както и предните брони. Отделните елементи, от които са сглобени седалките (част от които също са изработени от много устойчива на натоварване пластмаса) са с различна твърдост и могат да поддържат тялото достатъчно стабилно, като същевременно са много удобни и осигуряват висок комфорт при пътуване на дълги разстояния. Текстилната облицовка на тапицерията е проектирана така, че да осигурява необходимата вентилация. Активната безопасност включва тъмно матово покритие на арматурното табло и поставянето на всички уреди в сектора, зад волана в най-удобния обхват за полезрението на водача. Дисплеят е напълно електронен, като основните функции се контролират от четири плъзгача, поставени на централната конзола пред скоростния лост, както и още четири бутона, поставени зад него. Цялата основа на таблото и волана са обезопасени, покрити с енергоабсорбиращ материал и тапицирани със синьо кадифе.

При движение със затворени прозорци и поставен покрив Eagle разполага с ефективна вентилационна и отоплителна система, която извежда въздуха от купето през една решетка с три отвора от дясната страна на каросерията в основата на предпазната арка. Същата симетрично поставена решетка от лявата страна на автомобила замаскира капачката на резервоара.
Благодарение на своето тегло от по-малко от 1000 кг и перфектна аеродинамика автомобилът постига значително по-нисък разход на гориво в сравнение с този, на чиято механика е базиран.
Атрактивната концептуална студия Pininfarina, създадена преди близо 45 години от дизайнера на Алдо Бровароне, не е просто поредното стилистично изследване на формата, свързано с чисто художествени послания, а задълбочен технически експеримент с много ефективни и практични решения, намерили приложение в редица серийни модели през следващите години.