Pininfarina Battista: тази мощност, този лукс, тази легенда


19
юли
2019

ЛУКА БОРГОНО е в студиото на Pininfarina в Камбиано до Торино и гали фланга на Battista. „Pura“, казва шеф-дизайнерът на Automobili Pininfarina. Така се нарича науката за равновесието между дизайна и конструкцията. Боргоно бе преди на същата позиция в Pininfarina S.p.A. Разликата: едната фирма е световноизвестното дизайнерско студио на 89 години. Другата фирма е новосъздадена – бъдещ производител на луксозни електромобили. Такива като хипер спортния автомобил Battista, кръстен на основателя на фирмата. „Има голяма разлика дали работя за Automobili Pininfarina или за дизайнерското студио Pininfarina. Преди работех с различни клиенти като Ferrari, Peugeot или китайски автомобилни производители и създавах трактори или яхти – казва Боргоно. – С Battista посях семето на нова автомобилна марка. Получих възможността да развия характер.“

Battista отвътре: само фини материали и компактен кокпит с три монитора

Характерът в числа: 1900 к.с. от четири мотора, 120-киловатчасови батерии в Т-образна форма, монтирани в пода, пробег от над 450 километра, максимална скорост от 350 км/ч (въпреки че са възможни и 400). От 0 до 100 км/ч за две, до 300 за 12 секунди. Тегло: близо два тона. Тираж: 150 бройки. Цена около 4,4 милиона лева. Старт на производството: в края на 2020 г. тук, в Камбиано. Михаел Першке е шефът на Automobili Pininfarina. Преди е работил за Audi в Индия. Това е предимство, тъй като парите за проекта идват от концерна майка на Pininfarina Mahindra, индийския производител на автомобили. Першке казва: „Ние свързваме италианския дизайн и лукс с европейското инженерно изкуство, индийските пари и технологията от Силициевата долина.“ Едва ли може да съществува по-интернационален проект. Централата на фирмата е в Мюнхен, а задвижването идва от Rimac в Хърватия. „При нас важи следното: Design first! Battista ще бъде колекционерски екземпляр. Ще се купува от хора, които досега не са притежавали електромобил“, обяснява шефът. Продажбите ще се осъществяват посредством дилъри на луксозни автомобили, които са на разположение на клиентите всеки ден и всяка минута.

Игра на светлините: формата на светлините, казва Боргоно, е важен елемент на дизайна

В Камбиано Лука Боргоно се доближава с гордост до Battista; иска непременно да обясни за модела. „Simplicity, Purity, Sexiness“, казва той и се усмихва. Семплост, чистота, еротика – това трябва да излъчва Battista. Една-единствена линия, която преминава от предницата през страничните части до задницата. Той гали карбона, от който в по-голямата си част е направена каросерията на супер спортния автомобил; заради теглото. Разходите? Нямат значение. „Идеята с разделеното задно крило дойде от млад колега от екипа ми“, разказва Боргоно. Приели са я, тъй като досега не е имало подобно нещо. Battista притежава пропорциите на хиперавтомобил: кабината на водача е изнесена колкото може по-напред, а задницата е издължена. Големите вентилационни отвори под крилата и по дифузьора са отдаване на почит към 60-те години, обяснява шеф-дизайнерът.

Семето на нова марка: Лука Боргоно с гордост обяснява дизайна на Battista

„Също както и джантите. Естествено те са Center Locks.“ Той сочи върху детайлите. Дръжките на вратите потъват, LED светлинните ивици могат да потъмняват. За съжаление заради хомологацията страничните огледала са необходими. Задните крила излизат автоматично на три степени (Rimac осигурява софтуера). Вратите тип пеперуда са закрепени на предната колона. Четирите електромотора, по два на всяка ос, работят индивидуално, като на теория може едновременно едно колело да се върти напред, а друго назад.
Боргоно казва, че в зависимост от лакировката Battista може да бъде pretty lady или track beast. „Бих искал да направя около 150 различни цвята.“ Михаел Першке издава това, което нарича „нашата тайна формула за Coca-Cola“. Тя се открива за новите автомобилни производители така, както и „Window of Opportunity“, или прозорец на възможностите. Електромобилите са тенденция, а секторът на луксозните хиперавтомобили продължава да расте. „Нашата целева група са незасегнатите от рецесията хора“, формулира я германецът.

Подпис на Battista върху Battista

„Това, което ни прави уникални – обяснява Першке, – освен дизайна са електрическият пърформънс и благородният интериор.“ Няма пластмаса като в Porsche. Затова пък интелигентна, персонализираща се свързаност. Клетките на батериите се купуват от Корея, а управляващата електроника идва от отдела за електрическата Формула 1 на Mahindra. Като пилот за разработката е привлечен бившият пилот от Формула 1 Ник Хайдфелд.

Красиво зареждане: между разделеното на две задно крило се намира осветената букса за зареждане

Минисерията на луксозния спортист няма да остане единственият модел на марката. До 2021 г. на пазара трябва да се появи и лайфстайл SUV; а след това всяка година ще излиза по един нов модел, „докато съберем четири автомобила“. Такова е разрешението на индийския инвеститор. Логично всички модели ще бъдат електрически. „Не искам да бъде чудо с един хит.“ Насочваме се към Мюнхен, модерна, висока офис сграда. Тук е фирмената централа на Automobili Pininfarina. 45 служители от единадесет държави работят в Мюнхен, сред тях е и британецът Дан Конъл, шеф на марката. Преди това е бил в Jaguar Land Rover. Конъл води AUTO BILD в тайна стая, по стените на която висят първи скици с бъдещи модели. Снимането е строго забранено. Това, което гостът вижда, прилича на Porsche Cayenne.

„Автомобилите на Automobili Pininfarina винаги ще са значително по-скъпи от например Tesla Model X“, казва Конъл. Много важно е това да бъде подчертано от търговеца на луксозни стоки. „Марката е нашата сила“, казва шефът на фирмата Першке.

Скрити: дръжките на вратите

Съществува голяма емпатия по отношение на марките за разлика от например стартъпи като Byton или Lucid. Италианска естетика и екология – Automobili Pininfarina е най-доброто от двата свята. 80 клиенти вече са резервирали Battista, а половината от тях даже са платили и аванс. Не всеки, който си е поръчал автомобил, ще го получи действително. Резервациите ще бъдат филтрирани изключително строго. „Гледаме на клиентите си преди всичко като на посланици на марката – казва Михаел Першке. – Искаме да избегнем превръщането на автомобила в неизползван обект на имущество, който стои в някое мазе.“

Pininfarina Battista

Mощност 1400 кВт. (1900 к.с.) • батерии 120 кВтч • максимален пробег 450 км • максимална скорост 350 км/ч • 0-100 км/ч за 2 сек • 0-300 км/ч за 12 сек • макс. въртящ момент 2300 Нм • тегло около 2 тона • цена: около 4,4 милиона лева

Още по темата

Card image cap
BMW 428i срещу Dodge Challenger SRT: Баварецът и чудовището

21
юли
2016

BMW 428i среща на пистата също толкова струващия Dodge Challenger. Затегнете коланите!

Card image cap
7 мотоциклета, които струват колкото S-класа!

13
мар.
2017

Повечето от 2-колесните в тази „цифромания“ са от производители, чиито имена вероятно ще чуете за първи път

Card image cap
„Самоделката“ на AUTO BILD

5
авг.
2016

30 години след спирането на сериала aвтомобилът на Колт Сийвърс се завръща

Card image cap

В последния брой:

Архив >