Peugeot Traveller 1.6 BlueHDi: за да няма прецакани!


24
юни
2018

Сватбата е хубаво нещо, стига да не е твоята – гласи древна поговорка. И стига да има кой да те вози, за да може да се натар… така де, да й се насладиш напълно. Задачата става още по-сложна, ако щастливото събитие (дано младоженците го оценяват по този начин и след някоя и друга година) се окаже на 100 км от родния ти град – и трябва да пътуваш с голямото си семейство дотам. Именно тогава изниква ключовият въпрос: как да се приберем с „отрязани глави“ и кой ще бъде прецаканият и ще трябва да внимава с (броя на) чашките, за да бъде в кондиция да шофира на следващия ден?

Разположеният непосредствено до волана скоростен лост е много удобен за работа

В такива случаи на помощ идва Peugeot Traveller – който e достъпен като автомобил под наем. Taка няма да ни се налага да взимаме две коли и да имаме двама (адекватни) водачи. Малкият бус на французите леко наподобява „баничарка“ с въшния си дизайн – и при шофиране не се чувства като по-големия Boxer. Traveller е идеален за нашето пътуване – тъй като със своите 8+1 места има място за родителите ми, брат ми и мен, както и за двете ни нежни половинки – дори остават три свободни места, които биха могли да вземат сестра ми и мъжът й – кумовете. Те обаче имат друг транспорт – и така за всички нас остава предостатъчно място, за да закачим костюмите си, да натоварим подаръка с размерите на хладилник и да се заредим с добро настроение за веселите моменти.

Цветът Silky Grey е сравнително устойчив на зацапване

Тестваната от нас модификация разполагаше с изключително ценната допълнителна климатизация за задните места. Ако тази съществена опция отсъства, отзад винаги ще има някой, който да мрънка, че му е жега през лятото или че му е студено през зимата.

Потънал дълбоко: малкият 1,6-литров дизел със 115 к.с. сякаш се губи в двигателния отсек – но е напълно достатъчен за такъв тип автомобил

Дори с 1,6-литровия дизел (който ние тествахме в най-мощната версия – със 115 к.с./300 Нм и Start-Stop система, от 41 340 лв.), след като преодолее леката турбодупка, машината се движи достатъчно спокойно и се задоволява с около 7 л на 100 км в смесен цикъл – и то натоварена почти догоре. Разбира се, ако искате да имате още повече увереност при изпреварванията, може да поръчате и 2-литровия агрегат със 150 „коня“ (от 49 608 лв.). Налична е дори версия с автоматик и 180 к.с. с разточително богатото ниво на оборудване Business VIP – за над 70 000 лв.! В това изпълнение обемистото „лъвче“ е идеално за шатъл на високопоставени мениджъри – и разполага с автоматично отваряща се остъклена врата, безключов достъп, ксенонови фарове и заден парктроник. В по-евтините нива на обордуване за него ще трябва да приготвите 528 лева – и определено те няма да бъдат на вятъра, защото водачът няма видимост към по-ниски препятствия при паркиране. Иначе каросерията предлага добър обзор – заради големите остъклени повърхности.

Много ценна екстра е климатизацията за задните места

Гъвкавата база позволява две дължини на междуосието – 2,92 и 3,27 м, както и две дължини на надвесите – 0,80 и 1,15 м. Traveller е предлаган на клиентите в три дължини на каросерията – XS (4,60 м), М (4,95 м) и XL (5,30 м). В зависимост от модификацията, броят на местата варира от 5+1 до 8+1.

Интериорът е ултрагъвкав, а мястото е предостатъчно дори и за по-високи пътници. Седалките могат да бъдат демонтирани.

Благодарение на големия резервоар за AdBlue (22,4 л) на шофьорите няма да се налага да доливат от „екофлуида“ в рамките на 15 000 км. Сервизните интервали също са огромни – на 40 000 км (!) или 2 години.

Кокпитът е елегантен, с добра изработка и лесно управление

Извод

Ако имате нужда от превоз на девет души, Traveller ще ви го предостави. В зависимост от дестинацията и броя пътници, просторното Peugeot може да бъде атрактивно за вас не само от гледна точка на покупка – но и под наем, тъй като ще ви спести „разкарването“ на две коли.

Teхнически данни: Peugeot Traveller 1.6 BlueHDi S&S Standard

Двигател 4-цилиндров, турбодизел, отпред напречно, 1560 куб. см Макс. мощност 85 кВт (116 к.с.) Макс. въртящ момент 300 Нм при 1750 об/мин Разход EU-Mix 5,2 л/100 км Задвижване предно, 6-ръчна скоростна кутия Д/Ш/В 4956/1920/1890 мм Тегло (празен) 1585 кг Макс. скорост 160 км/ч 0–100 км/ч 13,5 сек Емисии CO2 137 г/км Цена от от 53 069 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >