AUTO BILD България / Peugeot Rifter 4×4 Concept: „баничарка“ за офроуд

Peugeot Rifter 4×4 Concept: „баничарка“ за офроуд


22
февр.
2018

Новият Peugeot Rifter е прототип, който иска да стане една от звездите на автомобилния салон в Женева. Създаден за приключения по всички видове терени, автомобилът има задвижване на четирите колела, офроуд гуми BF Goodrich и увеличен с 80-милиметров пътен просвет в сравнение със стандартния Rifter. Оборудван е с палатка Overland на покрива, за да можете да изследвате по-дълго и да преспите в нея, ако се наложи. А за да отидете още по-далеч, той върви с изцяло новия електрически планински велосипед Peugeot eM02 FS Powertube, чиято батерия е директно интегрирана в рамката.

Матовата черна маска между радиаторната решетка и капака на двигателя ефективно защитава предницата на автомобила от изпръскване. Визията на Rifter 4×4 Concept е допълнена от задната врата, решена отново в матово черно. Няколко елемента в цвят черен оникс са заимствани от серийния модел и използвани при страничните огледала, радиаторната решетка и дори покривните рейки, за да завършат облика му. 16-цоловите джанти са в цвят черен оникс с ефект „диамант“. Отпред има жълти акценти на фаровете за мъгла, фона на надписа „PEUGEOT“ на радиаторната решетка и дори върху матовата черната маска на предния капак.

Логото Dangel е пресъздадено специално за случая с жълти щрихи и ще се появява при всички бъдещи модели на автомобилния производител отсега нататък. Интериорът също може да се похвали с различни цветове и материали. Брандираните с логото Rifter седалки съчетават тапицерия от сив текстил с релефни орнаменти и черна алкантара. Седалките са с декоративни шевове в ярко жълт цвят, които могат да се видят и по ръкохватката на скоростния лост. Жълтите ръбове, направени от гъвкав материал, тип „неопрен“, напомнят цвета на каросерията.

Воланът на i-Cockpit е изработен от кожа със същите жълти декоративни шевове и носи лого на Peugeot в същия нюанс. Усъвършенстваният дизайн на таблото съдържа сатинирани сиви декоративни елементи специално за случая и използва същите ленти в опушен хром, както при външния дизайн. Rifter 4×4 Concept е необичаен начин да достигнете нови хоризонти и e много повече от проява на стил. Неговата мисия е да бъде в свои води както върху чакъл, кал или сняг, така и върху каменисти пътища. Затова той е оборудван със система 4х4, разработена от Dangel – историческият, експертен партньор на марката, специализиран в задвижване на четирите колела. Увеличеният с 80 мм пътен просвет позволява на автомобила да преодолява повечето препятствия.

Задвижването 4×4 използва вискомуфа и се включва чрез селектор, разположен на една ръка разстояние върху бордното табло, вдясно от скоростния лост. Възможни са 3 режима на шофиране:

  • режим 2WD, при който можете да шофирате с предно задвижване по време на вашите ежедневни пътувания в нормални пътни условия;
  • режим 4WD, при който трансмисията задвижва задните колела в случай на загуба на сцепление;
  • режим Lock, при който се блокира задния мост, е полезен при шофиране в екстремни условия върху трудни терени.

Двигателят BlueHDi 130 с 6-степенна механична скоростна кутия произвежда комфортен въртящ момент от 300 Нм, който ще ви гарантира спокойствие при изкачванията.

Когато сте далеч от светлините на града, Peugeot Rifter 4×4 Concept може да разчита на LED лентата в горната част на предното стъкло. Извитата, широка 1,35 м лента съдържа 100 диода, подредени в 2 редици, и осигурява впечатляващата обща мощност от 300 W.Приключенията не спират, когато слънцето залезе, затова автомобилът е оборудван с палатка „Overland“, разработена от експертите Autohome. Тя е много лесна за разпъване. Необходимо е просто да я разгънете от калъфа й, разположен на една ръка разстояние върху покривните рейки.

Още по темата

Card image cap
Smart пуска и Forfour на ток

20
сеп.
2016

На изложението в Париж ще дебютират три нови електромобила на марката

Card image cap
Lexus LS500: новият японски S-клас

9
ян.
2017

В Детройт беше представен новият флагман на Lexus - LS500, първоначално – само с бензинов двигател

Card image cap
Hyundai RN30: i30 като състезателен автомобил

29
сеп.
2016

С концептуалния RN30 Hyundai разкрива детайли от бъдещия i30 N. Прототипът разполага с 380 к.с. и камери за анализ на състезанието

Card image cap

В последния брой:

Архив >