AUTO BILD България / Peugeot RCZ R срещу Renault Megane RS: гръмотевичните „французи“

Peugeot RCZ R срещу Renault Megane RS: гръмотевичните „французи“

Две вълнуващи купета от Франция


9
юни
2017

Нека просто си помечтаем. Може би за употребявано Porsche. Трябва да разполагате с поне 80 000 лева и дори и тогава преглеждането на онлайн-борсите ви отрезвява: за тази сума може да намерите
само автомобили от трети собственик с пробег около 200 ооо км. Но трябва да има и друг вариант. Правилно, струва си да погледнете към Франция – и настроението ви ще се повиши. Renault и Peugeot предлагат две малки, наточени купета, които имат възможностите да дразнят Porsche и като нови струват колкото „изтърбушено“ 911. Още данните на хартия показват колко сериозни автомобили са те всъщност. Peugeot извлича внушителните 270 к.с. от малкия 1,6-литров турбомотор, Renault –  „само“ 265 к.с. от два литра работен обем. Дотук с теорията.

Така че се отправяме към пистата – за да разберем какви са истинските възможности на тези „пиратки“. Първата обиколка завъртаме с Peugeot. Потъваме в седалките тип „корито“, ниската позиция на седене е чудесна. Купето спринтира към първия завой с диво фучене – и ни изненадва. Защото взима завоя напълно неутрално. Рядко ни се е случвало да караме автомобил с предно задвижване, който да лежи толкова добре на пътя. Peugeot остава напълно невъзмутимо дори и при провокирани промени в динамичния центьр на тежестга. Прецизното превключване на предавките и мощният като мечка двигател допълват картината. Резултатът от тези сполучливи настройки: фантастичното време за обиколка от 1:37,01 минуги – тоест 0,3 секунди по-бързо от по-мощното с над 50 к.с. BMW M135i. Но това е само едната страна на Peugeot. Във всекидневието купето разкрива някои недостатъци. Обзорът е лош, а иначе толкова добре балансираното окачване пропуска неприятии „ритници“.

Може би ще ви хареса – но по-чувствителните натури ще се дразнят доста. Сходен е и характерът на Renault. То не се движи толкова балансирано по състезателната писта, неговият турбомотор няма толкова мощна тяга и при всяко превключване на предавлите попада в малка турбодупка. На финала хронометърът показва  1:39,90. Това също е много прилично постижение  – особено като се има предвид  поднасящата  при промяна в динамичния центьр на тежестrа задница, което доставя страхотно удоволствие поне на аисторите зад волана. Но и Renault е настроено прекалено твърдо за всекидневието, RS е неспокойно дори и при движение по наглед гладки настилки. За онези, които се интересуват от френските бегачки, тези неща може би не са никакъв недостатьк. Все пак това са спортни автомобили, които крият огромен потенциал за удоволствие от шофирането – сходен с този в Porsche. Но на досrа по-изгодна цена – мечтите са позволени.

Peugeot RCZ R

Фина работа: изискана кожена тапицерия в кокпита и ниска позиция на седене

Високооборотен звяр: 4-цилиндровият мотор развива 270 к.с. при 6000 об/мин

В името на спорта: RCZ R е разработено от състезателния отдел на Peugeot

Още по темата