PEUGEOT e-208 спечели състезание за електромобили в Литва и стана най-бързият автомобил на разстояние 300 км


6
авг.
2020

Витолдас Милиус и Айдас Бубинас,зад волана на напълно електрическия PEUGEOT e-208, станаха най-бързият екипаж в категория до 50 kWh (капацитет на батерията) в състезанието за електрически автомобили IgnitisON:опознайтеЛитва. Прецизността на екипажа и ефикасността на автомобила доведоха до убедителната победа в състезанието, което се провежда за шести пореден път.

В състезанието за електромобили вземат участие 22 автомобила, които са разделени в две групи според капацитета на батерията -с мощност до 50 kWh и над 50 kWh. Състезателите в категорията с по-ниска мощност трябва да изминат дистанция от 300 км без да зареждат, а групата с над 50 kWh разстояние от500 км. Porsche Taycan се наложи в категорията на по-мощните и далеч по-скъпи модели, докато Peugeot e-208 спечели в групата до 50 kWh.

Очакванията стават реалност

Преди старта, състезателните екипи получиха списък с различни места в Литва. Всеки отбор трябваше сам да определи маршрута,по който да премине, като включи поне три от тези точки. Отборът сPeugeote-208 и конкурентите им в същия клас трябваше да изминат поне 300 км отсечка от Вилнюс до Друскининкей.

Витолдас Милиус и Айдас Бубинас изчисляват перфектно маршрута си: включват две точки на интереси близо до Укмерге и една в Друскининкей, и пресичат финала с пробег от 305 км.

“Както бяхме планирали, автомобилът може да измине 300 км без допълнително зареждане. Решихме да караме икономично и избрахме точките на интереси спрямо това, без да се отдалечаваме от основните пътища,” каза В. Милиус.

Екипажът покрива почти цялото разстояние от 305 км с максимално разрешената скорост, като единственото изключение е магистралата Вилнюс-Укмерге, където максималната им скорост е била 100 км/ч (официалното ограничение на скоростта там е 130 км/ч). Този участък е първият от цялото 305 километрово трасе.Милиус и Бубинас не искат да рискуват ползването на прекалено много енергия на твърде ранен етап и избират оптимална скорост и консумация на енергия напълно успешно.

Различните решения, приложени към пътуването дават резултат. Peugeote-208 изминава разстоянието от 305 кмза3 часа 59 минути, изпреварвайки класиралия се на второ място с 4 минути.

Състезанието е близо до реалните условия на шофиране

По време на състезанието Peugeot e-208 използва средно 13,6 3 kWh / 100 км. Това е почти идентично с резултатите от тестовете на WLTP: 13,3 kWh / 100 км.

Повечето от тези 305 км са селски пътища, почти една четвърт от маршрута е по магистрала, а шофирането в градовете минимално. Предимствата на електрическия автомобил се разкриват с точност при шофиране в градски условия, така че резултатът от средния разход на енергия, постигнат от В. Милиус и А. Бубинас, е много близък до ежедневната употреба. Средната скорост на цялото пътуване е 76 км/ч,а изчисленията на водачите впечатляващо точни – когато екипажът достига до финалната линия бордният компютър показва оставаща автономия от 5 км.

Екип Peugeot избира да шофира по-бавно и да измине маршрута без спирки за зареждане, което се оказва печеливша тактика в състезанието.В ежедневната употреба често се шофира по-бързо и се правят спирки за бързо зареждане. Батерията на e-208 се отоплява и охлажда и има максимален капацитет на зареждане от 100 kW, което позволява зареждането й само за няколко минути за допълнителни сто километра пробег.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >