2020
Peugeot 508 става още по-спортен: с близката до серийно производство студия 508 Peugeot Sport Engineered французите ни подготвят за 508 с над 400 к.с.!
Peugeot разработиха спортна версия на 508. Седанът от среден клас получава добавката в името „PSE“ – това означава „Peugeot Sport Engineered“ и дава насока за това, че под капака не работи стандартна „стока“.
Три мотора с общо над 400 к.с.
Извън спортната визия с наточени предна и задна брони, ауспухова уредба с два потока, светлозелени акценти и впечатляващо фолио, в 508 PSE работят три мотора. Засега от Peugeot не споменават подробни технически детайли, тъй като официално 508 PSE е само студия, но все пак успяхме да установим някои детайли. Мощността на двигателя с вътрешно горене е 200 к.с. – сравнително скромна за спортен модел. Вероятният 4-цилиндров турбоагрегат е подпомаган от два електромотора: един на предната ос със 110 к.с. (81кВт.) и един на задната с 200 к.с. (147 кВт.). От Peugeot посочват системна мощност „над 400 к.с.“.
Динамичните характеристики са на нивото на BMW M2: когато трите мотора работят заедно, Peugeot ускорява за 4,3 секунди от 0 до 100 км/ч. В спортен режим двата електромотора подпомагат двигателя с вътрешно горене до скорост 190 км/ч. Максималната скорост е 250 км/ч. Изцяло електрическият пробег е до 50 километра. Това редуцира теоретичният среден разход на гориво, така че от Peugeot дават стойност на вредните емисии от 49 г/км по WLTP. Възможно е серийната версия на 508 PSE да се появи още през 2020 г., а относно цената на спортното 508 можем да се ориентираме по DS7 Crossback E-Tense, където се използва същото задвижване с по-слаб електромотор на задната ос. Цена: най-малко 100 000 лв.AUTO BILD смята, че цената на 508 PSE ще бъде от порядъка на 120 000 лв.