2023
На големите „французи“ по принцип им е трудно в Германия. Пуснато в продажба през октомври 2018, второто поколение на Peugeot 508 не прави изключение. Дългият 4,75 метра модел от среден клас не се среща често, което и до днес го прави автомобил, който събира погледите. Динамично-елегантният му дизайн е по-скоро висша мода вместо делови служебен автомобил. С успех дизайнерите са му придали различна, френска нотка.
508 притежава агресивен дизайн с агресивно изглеждащи фарове и скосена назад линия на покрива а ла Coupé. В ценово отношение стилният „французин“ е на респектиращо разстояние спрямо германските премиум представители от Audi, BMW и компания. Нашият екземпляр Peugeot 508 PureTech 180 Allure в цвят Perla Nera е струвал през април 2019 като нов с турбо бензиновия си двигател със 181 к.с., с Euro 6 и 8-степенна автоматична трансмисия на Aisin 80 400 лева. Три години и половина по-късно, след пробег от 54 569 километра, автокъща Autohus в Бокел до Бремен иска за автомобила 46 000 лева.


Какво е състоянието на автомобила? С изключение на няколко следи от удари с камъчета в предницата впечатлението е много добро. 17-цоловите алуминиеви джанти Merion са безупречно запазени. Вътрешното пространство също оставя добро впечатление: с ниво на оборудване Allure „французинът“ е доста гостоприемен. Той приема пасажерите върху удобни, тапицирани частично с кожа спортни седалки с AGR-сертификата на Aktion и ги обгрижва с двузонова климатична инсталация. Предлаганото място отпред е щедро, а отзад е малко тясно за хора с ръст над 1,80 метра.

Щедро и изненадващо гъвкаво е багажното отделение: от 487 до 1537 литра е вместимостта на багажника – за такава мечтаят и някои премиум комбита. Апропо: ако искате още повече място, той се предлага и в комби версия с името SW. Преди първото пътуване водачът трябва да се е запознал с изискващия време за свикване типичен за Peugeot i-кокпит. Ниско разположеният волан е въпрос на вкус. По отношение на инфотейнмънт системата отчасти конкуренцията може много повече. Концепцията на управление на 10-инчовия монитор не е чак толкова интуитивна. Логиката на менюто и изображението на навигацията не са на особено ниво. Все пак се поддържат Apple CarPlay и Android Auto.


Какво могат асистентите за водача? Функцията за поддържане на пътната лента и системата за разпознаване на пътни знаци работят солидно. Затова пък опционалният адаптивен темпомат функционира неприятно импулсивно. За съжаление неособено убедителна е и изработката: скърцащи арматурни табла, тракащи тапицерии на вратите и нагънати мокети – всичко това се случва постоянно. Отчасти собственици на автомобилите съобщават за луфт в горната част на кормилната колона. Има информация и за сменени от Peugeot гаранционно кормилни рейки.
Кой двигател подхожда най-добре на голямото 508? Малките турбо бензинови мотори с обем от 1200 куб. см изглеждат доста претоварени с тежащото 2 тона 508. Турбо бензиновите с обем от 1600 куб. см и със 181, респективно 225 к.с. (от септември 2021 с Евро 6d) не са чак толкова спортни и икономични в практиката, както пише в проспектите. За изминаващите много километри са препоръчителни произвежданите до септември 2020 г. 2-литрови HDi модели (до септември 2019 с Евро 6d-Temp, после с Евро 6d).

Благодарение на големия си въртящ момент от 400 нютонметра те създават усещане за уверено придвижване с разход от порядъка на 6 литра дизел на 100 км. Значително по-скъпи са хибридните модели: пуснатият в продажба през 2020 г. Plug-in вариант с 224 к.с. стартира от около 64 000 лв. Най-ексклузивното „лъвче“ е представеният през 2021 топмодел 360 Hybrid4 PSE. С двойно задвижване и 360 к.с. едногодишните модели струват около 104 500 лв.
Продължете на следващата страница