Peugeot 508 и 504: среща на поколенията

508 тръгва по стъпките на легендарното 504. Сравнихме двата модела


30
юни
2017

Хората от Peugeot от 1978 г. преживяха много кризи, заради неуспешната сделка с Chrysler. Като истинска скала в морския прибой един модел бе вдигнал високо френското знаме: 504. Здрав и елегантен автомобил от среден клас, който за 14 години се превърна във верен спътник на много семейства и бе продаден над 3,3 милиона пъти в цял свят. Краят на 504 настъпи преди 34 години. Междувременно Peugeot жонглираше с букви и цифри, бяха променя ни форми и разработвани скъпи модели. Но нещата не успяха да се наредят добре.

Така бе взето решение за приключване с двата топмодела 407 и 607, като за в бъдеще 508 ще остане единствен господар в лъвската империя, какъвто навремето беше 504. За да не губи връзката с високия клас, новият модел трябваше да порасне. Както по отношение на размерите, така и на претенциите 508 действително олицетворява новия век при Peugeot. С дължина 4,80 м автомобилът превъплъщава не само един нов формат в средния клас, а демонстрира необикновен стил за марката с лъвска емблема. Край на времето на огромната лъвска паст. По-малката решетка отива на  автомобила. Съвсем различно изглежда и вътрешното пространство. 508 е един размер по-голям от 407, но предлага и повече място. Усещането в 508 напомня за висок клас. В интериора доминират благородии материали, чиста изработка и прецизно напаснати елементи. Тънки хромирани обръчи обграждат уредите и вентилационните отвори.

Просторно, но не и сигурно: задницата на 504 без предпазни колани и подглавници

Десетте сантиметра повече дължина осигуряват пространство за пасажерите на втория ред седалки

Класическият модел 504 също е бил прогресивен автомобил, само че блестял на друга почва: под разработената му от Pininfarina ламарина имало независимо окачване и дискови спирачки отпред и отзад. Тогава, през 1968 г., в техническо отношение Peugeot мерело сили с Mercedes. При комфорта така или иначе. А днес? Списъкът с опциите включва завиващи светлини, Head-up дисплей, безкточов достьп и седалки с функция масаж. Добре, това го има и при останалите. Много по-важно е, че външността и изработката правят 508 неповторимо, както навремето бестселърът 504.

Излъсканият „лъв“: фини материали, качествена изработка – с този кокпит 508 ядосва премиум моделите

Средният клас по френски: с времето е пораснал до 4,80 м. 504 е дълго 4,49 м.

Хром и кожа е имало и през 1978 г. Нашето 504 GL е с волан Moto-Lita и допълнително поставена 5-степенна трансмисия

 

 

 

 

Още по темата

Card image cap
Първи впечатления: Opel Insignia Grand Sport

29
апр.
2017

Insignia Grand Sport е новият флагман на Opel. Елегантният модел се представи убедително по време на тестовете: красив дизайн, много място, отлично задвижване, модерни екстри.

Card image cap
Правилният автомобил, погрешният двигател – новото BMW 220d Cabrio

15
сеп.
2017

Задно задвижване, покрив от плат - получилата наскоро фейслифт Серия 2 е истинска мечта. Но стига да беше и с бензинов мотор

Card image cap
КОПИЕ, ОРИГИНАЛ ИЛИ…

25
апр.
2017

…откъде са гледали Audi и Peugeot? Audi ТТ и Peugeot RCZ всъщност копират стара концепция на VW: още през 1955 г. производителят на каросерии Karmann използва евтина серийна техника за направата на расово Coupe – Karmann Ghia. През 2010 г. нещата изглеждат по-различно, но някак си подобни

Card image cap
Fiesta атакува i20, Corsa и C3

6
дек.
2017

Най-продаваният автомобил в Европа се изправя срещу най-добрите в своя клас. Малко е само името му

Card image cap

В последния брой:

Архив >