Peugeot 508: годината на котката

2912
2018

Impress yourself! Впечатли себе си! Това е мотото, с което французите потеглят в изпълнение на нелеката мисия да очароват разглезените от безкрайното многообразие от модели потребители. В интерес на истината Peugeot 508 впечатлява не само собствениците си. При първото зареждане на тестовия модел на бензиностанцията служители и клиенти ме питат за името на модела, вадят телефони, за да направят снимки. Колко струва? А колко харчи? При преминаване на ГКПП Кулата шофьор в съседната лента вдига с усмивка палеца си. Ясно! Дизайнерите са уцелили в десетката.

Peugeot 508 има потенциал да разбърка картите на утвърдени играчи като Mondeo, Octavia и Insignia. Може би дори ще наруши спокойствието на А4, Серия 3 и С-клас? Характерна предна решетка, елегантни, оформени като саби дневни светлини, ефектно оформени релефни калници и една не по-малко запомняща се задница, чиито стопове ви махат за сбогом посредством острите лапи на лъвчето. Чифтът симетрични линии символизира драскотини от ноктите на котката: те се виждат по различен начин в зависимост от ъгъла, от който ги гледате. От Peugeot го наричат „кинематографичен ефект“. Не по-малко впечатляващо е светлинното шоу, което съпътства дистанционното отключване на автомобила. Сякаш днес е 14 юли. И сме на булевард „Шанз-Елизе“. Не липсват панорамен покрив, дискретно затъмнени странични стъкла, отварящ се автоматично капак на багажника.

Задната светлинна индикация се допълва от триизмерни Full LED светлини с ефекта на трите следи от ноктите на лъвчето на Peugeot

В купето приятните въздишки съвсем не приключват. Погледът първо попада на филигранния волан (i-Cockpit), който според производителя вече се използва от над 4 милиона клиенти на марката. Вдясно от него, в атрактивната средна колона метални, напомнящи саксофон бутони поемат командите за климатика, радиото, телефона и навигацията. На до 10-инчовия екран интерактивни зони дават възможност да се избира от запаметените станции, а силата на звука се управлява от конвенционален въртящ се ключ. Това съвсем не е неудобно, а изключително практично в ежедневието. Повярвайте ми!

Вдъхновението при създаването на 508 е било окрилено от легендарното Peugeot 504 – Автомобил на годината през далечната 1969 година

Управлението е удоволствие. С необичайния i-Cockpit се свиква бързо, вероятно и защото не препречва видимостта към пътното платно. Поради същата причина не се предлага и хедъп дисплей, който определено в случая няма да ви бъде необходим. Завоите се вземат с лекота. Относително ограниченият радиус на завиване ни най-малко не помрачава хармонията. Асистентът за следване на пътната маркировка работи безотказно по новите участъци на магистрала „Струма“. Шест въздушни възглавници, инфрачервена камера, 12 ултразвукови сензора, радар и две видеокамери с обхват от 180° допълват картината. В тъмното или при слаба видимост системата за нощно виждане засича пешеходци и животни и предупреждава водача чрез визуализация на обектите на цифровото табло в кокпита.

Отлична видимост: компактен волан, конфигуруем цифров дисплей на нивото на очите и 10-инчов капацитивен сензорен екран с висока резолюция

Футуристичната обстановка в салона се допълва от премиум материали като алкантара, скъп пиано лак, екзотично дърво Zebrano. Аудиосистемата Focal също играе във висшата лига на прецизните звуци, които се изливат изящно през десет високоговорителя. Съвършеният комфорт се допълва от първокласните седалки за водача и неговия спътник, получили най-висока оценка от ортопедичната организация AGR. Оборудвани са с функция за многоточков масаж. Tres bien.

Красива гледка благодарение на перфектни пропорции: скосена предна част с радиаторна решетка с хромиран шахматен моти

На втория ред е по-тесничко заради скосения покрив, който придава на Peugeot 508 уникалното усещане за Coupé. Не зная как биха го казали французите, но по нашенски подходящата формулировка би била „Търпи, бабо, за хубост“. Но за децата, които обикновено се возят там, има предостатъчно място, а и възрастните съвсем няма да си контузят колената, така че – спокойно.

Наличната моторизация е повече от задоволителна. Имахме възможност да тестваме повечето двигатели от първата вълна модели 508, които ще започнат да се предлагат от началото на годината на нашия пазар. Независимо от агрегата перфектно бе представянето на новата 8-степенна автоматична скоростна кутия, която според Peugeot е икономична колкото и механичната. Смяната на предавките е бърза и плавна. За по-спортно настроените водачи на волана има удобни лостчета за ръчно превключване.
И това съвсем няма да бъде всичко. По информация на AUTO BILD комби версията е вече почти готова, ще се предлага и Plug-In хибрид с до 50 км пробег само на електричество, както и 1,2-литров трицилиндров бензинов агрегат.

Извод

Свеж полъх от Париж не само по отношение на дизайна. Впечатлени сме от страстта, с която в Peugeot създават все по-добри автомобили. Продължението на достойната традиция на марката! 508 ще очарова бъдещите собственици, а останалите със сигурност ще му се любуват отстрани.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин