2024
Успешното и изключително плодотворно сътрудничество между Peugeot и Pininfarina води началото си още от далечната 1951 година. В този период на промишлен възход конкуренцията бързо започва да се активизира и затова Peugeot решава да се обърне за съдействие към авторитетна дизайнерска фирма, която да проектира нейния модерен седан 403. Успехът на новия модел, който дебютира през 1955 г., надхвърля и най-смелите мечти на френската компания, а производството му достига повече от 1 милион броя, което е нещо невъобразимо за онази епоха.

Това сътрудничество продължава да се развива във времето и не се ограничава само до дизайна. Още през 60-те години Peugeot започва да възлага на Pininfarina цялостното производство на малки серии от бутикови разновидности на стандартните си модели, като направените от Pininfarina каросерии се изпращат на Peugeot, и там се монтират на съответното шаси. Това партньорство придобива ново измерение с проекта 406 Coupé, при който за първи път Peugeot поверява на Pininfarina отговорността за цялостното производство на част от моделите си при стриктно спазване на стандартите за качество, наложени от френската фирма.

Освен серийните модели, Pininfarina също така проектира и изработва многобройни прототипи и експериментални образци като 504 Break Riviera (1971), 104 Peugette (1974), 205 Verve (1984), Griffe 4 (1985), 205 Cabriolet (1986), 306 Cabriolet (1994), 406 Coupè и Nautilus (1997) и много други. Сред тях обаче има и един автомобил, създаден точно преди 45 години, който по някаква причина остава сравнително неизвестен, въпреки своите безспорни стилистични достойнства. Той се появява, като резултат от така нареченият проект Е27, насочен изцяло към американския пазар на спортни купета. Първият и единствен действащ прототип, който е завършен през 1979 г., е оборудван с инжекционен двигател PVR V6 с мощност 121 конски сили (като опция се е предвиждал и 2,2-литров турбо двигател със 165 конски сили), а максималната му скорост достига 205 км/ч.

Производството на Peugeot 504 Coupé Sport USA е трябвало да започне през март 1982 г., но редица проблеми, свързани с провала на преговорите с AMC, покупката на Chrysler Europe, която довежда Peugeot до границата на фалита, втората петролна криза от 1979 г. и прекомерните рискове на американския пазар, в крайна сметка налагат спиране на амбициозния проект E27.
В началото на 80-те години Peugeot няма достатъчно силен гръб, за да си позволи да поема рискове на пазар, който не познава добре, но както се казва – „всяко зло за добро“. След краткотрайния и емоционален импулс, свързан с Е27, фирмата концентрира целия си наличен ресурс върху своя изцяло нов перспективен проект M24, от който се ражда легендарният модел 205.