Peugeot 5008: френски за напреднали

След 3008 следва 5008 с аналогична техника, но с увеличени размери – дали си заслужава? Ние тествахме обстойно SUV-a на Peugeot


26
апр.
2017

Френските автомобили обичат да бъдат различни. В много ситуации те ни радват с особеностите на своя характер, но в други ни изнервят със странностите си. Peugeot пуска нов 5008 – и при този модел странността има единствено позитивно значение. Шикозният външен вид на това голямо „лъвче“ е комбиниран с истинско удоволствие от шофирането.

5008: XL-вариантът на 3008

XL-вариантът на брата по платформа 3008 се простира на дължина 4,64 м (+19,4 см), но въпреки междуосието от 2,84 м (+16,5 см) интериорът не е чудо на пространството. За сметка на това радва пътниците с удобни седалки, солидна изработка и удобно управление с тъчскрийн. Поръчката на панорамен стъклен покрив (опция) не е препоръчителна – защото по този начин намалява простванството за главите. Багажникът е разточителен – в него се побират почти 2 куб. м. Срещу доплащане колата става 7-местна – като последните две седалки могат да бъдат демонтирани: интелигентно решение! Така мама и тати могат да прекарат някой уикенд без децата, като не се налага да взимат палатка със себе си.

Дизел е правилният избор

За задвижването на тестовия автомобил се грижи 2-литров дизел, който ускоява машината уверено и гарантира спокойно шофиране. Агрегатът със 150 к.с. е достатъчно мощен за по-дълги пътувания с 1,7-тонния SUV – и се задоволява със съвсем скромните 6,5 л на 100 км. Единствено нефината работа на системата Start-Stop дразни при градско каране. И преди да са се обадили „зелените“: от PSA са оборудвали SCR-катализатор за борба с азотните оксиди. По отношение на окачването откриваме симбиоза между комфорт по френски и динамика по германски – макар че Opel (все още) няма пръст тук. Въпреки серийните 18-цолови джанти 5008 се движи изненадващо нежно, но при преминаване през неравности окачването му издава неприятни шумове. За сметка на това атаката на бързите завои е повече от приятна, а задаването на желаната траектория с малкия волан гарантира истинско удоволствие – също както и натискането на спирачките, с които автомобилът „заковава“ след 35,5 м от 100 км/ч.

Данни за автомобила Peugeot
Модел 5008 BlueHDi 150
Двигател 4-цил., турбо
Разположение отпред напр.
Клапани/разпр.валове 4 на цил./2
Задвижване на разпр. валове ангренажен ремък
Работен обем 1997 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 110 (150)/4000
Нм при об/мин 370/2000
Макс. скорост 207 км/ч
Трансмисия 6-степ. ръчна
Задвижване предно
Спирачки предни/задни дискови/дискови
Гуми на тестовия автомобил 225/55 R 18 V
Модел гуми Michelin Primacy 3
Размер джанти 7,5 x 18″
Емисии CO2 118 г/км
Разход 5,3/4,2/4,6 л
Тестов разход
Спортен 8,9 л/100 км
Стандартен 6,5 л/100 км
Икономичен 5,1 л/100 км
Обем на резервоара 56 л/дизел
SCR-кат./AdBluе-резервоар С/17 л
Хладилен агент R1234yf
Шум при преминаване 73 dB(A)
Прикачен товар със/без спирачки 1800/750 кг
Обем на багажника 780-1940 л
Д/Ш/В 4641/1844-2098/1646 м
Измерени стойности Peugeot
Ускорение
0–50 км/ч 3,7 сек
0–100 км/ч 10,7 сек
0–130 км/ч 18,2 сек
0–160 км/ч 28,6 сек
Еластичност
60–100 км/ч 7,1/10,8 сек (4-а/5-а пред.)
80–120 км/ч 9,7/14,5 сек (5-а/6-а пред.)
Тегло/пол.товар 1685/545 кг
Разпределение на теглото отпред/отзад 58/42 %
Диаметър на завой наляво/надясно 11,4/11,2 м
Спирачен път
от 100 км/ч студени 35,4 м
от 100 км/ч топли 35,5 м
Шум в купето
при 50 км/ч 59 dB(A)
при 100 км/ч 66 dB(A)
при 130 км/ч 69 dB(A)
Тестов разход – CO2 6,5 л/100 км – 171 г/км
Пробег 860 км

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >