Peugeot 5008: френски за напреднали

След 3008 следва 5008 с аналогична техника, но с увеличени размери – дали си заслужава? Ние тествахме обстойно SUV-a на Peugeot


26
апр.
2017

Френските автомобили обичат да бъдат различни. В много ситуации те ни радват с особеностите на своя характер, но в други ни изнервят със странностите си. Peugeot пуска нов 5008 – и при този модел странността има единствено позитивно значение. Шикозният външен вид на това голямо „лъвче“ е комбиниран с истинско удоволствие от шофирането.

5008: XL-вариантът на 3008

XL-вариантът на брата по платформа 3008 се простира на дължина 4,64 м (+19,4 см), но въпреки междуосието от 2,84 м (+16,5 см) интериорът не е чудо на пространството. За сметка на това радва пътниците с удобни седалки, солидна изработка и удобно управление с тъчскрийн. Поръчката на панорамен стъклен покрив (опция) не е препоръчителна – защото по този начин намалява простванството за главите. Багажникът е разточителен – в него се побират почти 2 куб. м. Срещу доплащане колата става 7-местна – като последните две седалки могат да бъдат демонтирани: интелигентно решение! Така мама и тати могат да прекарат някой уикенд без децата, като не се налага да взимат палатка със себе си.

Дизел е правилният избор

За задвижването на тестовия автомобил се грижи 2-литров дизел, който ускоява машината уверено и гарантира спокойно шофиране. Агрегатът със 150 к.с. е достатъчно мощен за по-дълги пътувания с 1,7-тонния SUV – и се задоволява със съвсем скромните 6,5 л на 100 км. Единствено нефината работа на системата Start-Stop дразни при градско каране. И преди да са се обадили „зелените“: от PSA са оборудвали SCR-катализатор за борба с азотните оксиди. По отношение на окачването откриваме симбиоза между комфорт по френски и динамика по германски – макар че Opel (все още) няма пръст тук. Въпреки серийните 18-цолови джанти 5008 се движи изненадващо нежно, но при преминаване през неравности окачването му издава неприятни шумове. За сметка на това атаката на бързите завои е повече от приятна, а задаването на желаната траектория с малкия волан гарантира истинско удоволствие – също както и натискането на спирачките, с които автомобилът „заковава“ след 35,5 м от 100 км/ч.

Данни за автомобила Peugeot
Модел 5008 BlueHDi 150
Двигател 4-цил., турбо
Разположение отпред напр.
Клапани/разпр.валове 4 на цил./2
Задвижване на разпр. валове ангренажен ремък
Работен обем 1997 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 110 (150)/4000
Нм при об/мин 370/2000
Макс. скорост 207 км/ч
Трансмисия 6-степ. ръчна
Задвижване предно
Спирачки предни/задни дискови/дискови
Гуми на тестовия автомобил 225/55 R 18 V
Модел гуми Michelin Primacy 3
Размер джанти 7,5 x 18″
Емисии CO2 118 г/км
Разход 5,3/4,2/4,6 л
Тестов разход
Спортен 8,9 л/100 км
Стандартен 6,5 л/100 км
Икономичен 5,1 л/100 км
Обем на резервоара 56 л/дизел
SCR-кат./AdBluе-резервоар С/17 л
Хладилен агент R1234yf
Шум при преминаване 73 dB(A)
Прикачен товар със/без спирачки 1800/750 кг
Обем на багажника 780-1940 л
Д/Ш/В 4641/1844-2098/1646 м
Измерени стойности Peugeot
Ускорение
0–50 км/ч 3,7 сек
0–100 км/ч 10,7 сек
0–130 км/ч 18,2 сек
0–160 км/ч 28,6 сек
Еластичност
60–100 км/ч 7,1/10,8 сек (4-а/5-а пред.)
80–120 км/ч 9,7/14,5 сек (5-а/6-а пред.)
Тегло/пол.товар 1685/545 кг
Разпределение на теглото отпред/отзад 58/42 %
Диаметър на завой наляво/надясно 11,4/11,2 м
Спирачен път
от 100 км/ч студени 35,4 м
от 100 км/ч топли 35,5 м
Шум в купето
при 50 км/ч 59 dB(A)
при 100 км/ч 66 dB(A)
при 130 км/ч 69 dB(A)
Тестов разход – CO2 6,5 л/100 км – 171 г/км
Пробег 860 км

Още по темата

Card image cap
Сравнение на новия Е-клас: Mercedes печели със спирачките си

3
юни
2016

Новият бизнес клас от Щутгарт блести със системите си за сигурност. И спира брутално. А конкурентите са изумени

Card image cap
Първи сравнителен тест на новия Ford Ka+ с Opel Corsa и VW Polo

1
февр.
2017

Почти 40 сантиметра по-дълъг и минимално по-скъп от своя предшественик, новият Ka+ се опитва да разбърка картите в класа на малките автомобили. Дали това е достатъчно, за да извадиш силен коз при моделите с дължина 4 метра?

Card image cap
100 000 км с VW Polo 1.2 (9N): тотално разочарованиe

11
дек.
2017

Вярна ли е поговорката, че хубавите неща винаги трябва да бъдат три? Явно не съвсем, защото трицилиндровият мотор преодоля безропотно стоте хиляди километра, но въпреки това тестовото Polo бе извозвано от пътна помощ два пъти...

Card image cap
100 000 км с BMW 320i Touгing: надежден ли е този „баварец“?

13
ное.
2017

Това BMW доставя удоволствие не само при шофиране, но и при посещенията в сервиза. Защото освен обичайните сервизни обслужвания и поддръжка 320i почти не се нуждаеше от грижи - един радващо надежден автомобил

Card image cap
Peugeot 308 GTi срещу Golf GTI: По-бързият GTI идва от Франция

19
ян.
2017

GTI! Една твърда величина – както при VW, така и при Peugeot. Ние ще проверим къде се крият повече спортен дух и по-висока скорост. Golf срещу 308

Card image cap

В последния брой:

Архив >