Peugeot 5008 на старо: „лъвът“ търси семейство

1010
2022

ЧУВАТЕ ЛИ ГО? От няколко години насам френският „лъв“ отново реве силно. С нови модели и подобрено качество Peugeot отново завоюва някогашните си територии. Шлифованият на външен вид 5008 II се появи на пазара през пролетта на 2017 и през есента на 2020 г. получи сдържан фейслифт. Моделът дели една и съща техника със събратята си по платформа (EMP2) Peugeot 3008 и DS7 Crossback.

Космически оформен кокпит с изцяло дигитални уреди и волан с малък диаметър
Навигация само чрез смартфон: нашият тестови автомобил поиска смартфон с навигация като източник

Междувременно пазарът за употребявани автомобили в Германия бе попълнен с върнати бивши служебни автомобили от френската марка с пробег 100 000 километра. Именно такъв е случаят и с нашия 5008 от Autohus в Бокел. Регистрираният през декември 2017 г. SUV е с ниво на оборудване Allure. Като нов автомобилът с цвят Smart-Grey metallic, обогатен с някоя друга екстра като подгряване на седалките и подготовка за теглич, е струвал 69 340 лв. С пробег 134 916 километра, голяма вдлъбнатина в шофьорската врата и износени тапицерии в багажното отделение сега струва 37 360 лева.

5008 се държи стабилно в завоите, но 1,3 тона полезен товар не са много

Семействата определено ще се зарадват на красивата външност и щедрото място на дългия 4,64 метра SUV при тази сравнително ниска цена. Типичният за Peugeot i-Cockpit с дигитални уреди и контрастни цветове изглежда амбициозно. Инфотейнмънт системата е на сравнително прилично ниво, притежава функцията Mirror. По-скоро на средно ниво са качеството на лака и изработката. Износеният скоростен лост и деформираният подлакътник не са драматични. По-важното е, че окачването все още работи без тропане и в интериора нищо не трака. 5008 се представя много добре на втория ред: освен три пригодени за детски столчета отделни седалки има две сгъваеми масички и щори за страничните прозорци. Багажникът е почти на нивото на малък транспортен модел, като побира до 1940 литра. Срещу 1600 лева в багажника можете да се сдобиете и с трети ред седалки.

При изваден трети ред седалки вместимостта остава само 120 литра
При сгънати седалки в багажника се побират 1940 литра, като стъпалото в товарния отсек може да е смущаващо

Как стоят нещата с рентабилността? В случая с базовия дизелов вариант BlueHDi 120 с 6-степенна механична трансмисия можете да постигнете реален разход от порядъка на 6,5 л/100 км – ако рядко вдигате повече от 130 км/ч. С 300 Нм удоволствието от шофирането е налице – стига полезният товар от 750 кг да си остане само теоретична стойност. Нашият съвет: ако разполагате с по-голям бюджет, то препоръчваме пуснатия на пазара през 2018 г. HDi 130 (Евро 6d-Temp). А как е положението с офроуда? Приключенията трябва да бъдат ограничени до пътища с настилка, тъй като офроуд визията с предпазни кори отпред и отзад е само шоу: 5008 винаги е с предно задвижване. Което не го прави по-малко атрактивен за семействата.

Някога доплащащият се трети ред седалки предлага две сгъваеми седалки. Те обаче не са особено подходящи за възрастни пътници

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв