2022
ЧУВАТЕ ЛИ ГО? От няколко години насам френският „лъв“ отново реве силно. С нови модели и подобрено качество Peugeot отново завоюва някогашните си територии. Шлифованият на външен вид 5008 II се появи на пазара през пролетта на 2017 и през есента на 2020 г. получи сдържан фейслифт. Моделът дели една и съща техника със събратята си по платформа (EMP2) Peugeot 3008 и DS7 Crossback.
Междувременно пазарът за употребявани автомобили в Германия бе попълнен с върнати бивши служебни автомобили от френската марка с пробег 100 000 километра. Именно такъв е случаят и с нашия 5008 от Autohus в Бокел. Регистрираният през декември 2017 г. SUV е с ниво на оборудване Allure. Като нов автомобилът с цвят Smart-Grey metallic, обогатен с някоя друга екстра като подгряване на седалките и подготовка за теглич, е струвал 69 340 лв. С пробег 134 916 километра, голяма вдлъбнатина в шофьорската врата и износени тапицерии в багажното отделение сега струва 37 360 лева.
Семействата определено ще се зарадват на красивата външност и щедрото място на дългия 4,64 метра SUV при тази сравнително ниска цена. Типичният за Peugeot i-Cockpit с дигитални уреди и контрастни цветове изглежда амбициозно. Инфотейнмънт системата е на сравнително прилично ниво, притежава функцията Mirror. По-скоро на средно ниво са качеството на лака и изработката. Износеният скоростен лост и деформираният подлакътник не са драматични. По-важното е, че окачването все още работи без тропане и в интериора нищо не трака. 5008 се представя много добре на втория ред: освен три пригодени за детски столчета отделни седалки има две сгъваеми масички и щори за страничните прозорци. Багажникът е почти на нивото на малък транспортен модел, като побира до 1940 литра. Срещу 1600 лева в багажника можете да се сдобиете и с трети ред седалки.
Как стоят нещата с рентабилността? В случая с базовия дизелов вариант BlueHDi 120 с 6-степенна механична трансмисия можете да постигнете реален разход от порядъка на 6,5 л/100 км – ако рядко вдигате повече от 130 км/ч. С 300 Нм удоволствието от шофирането е налице – стига полезният товар от 750 кг да си остане само теоретична стойност. Нашият съвет: ако разполагате с по-голям бюджет, то препоръчваме пуснатия на пазара през 2018 г. HDi 130 (Евро 6d-Temp). А как е положението с офроуда? Приключенията трябва да бъдат ограничени до пътища с настилка, тъй като офроуд визията с предпазни кори отпред и отзад е само шоу: 5008 винаги е с предно задвижване. Което не го прави по-малко атрактивен за семействата.
Продължете на следващата страница