Peugeot 408: в крак с времето (TECT)

1309
2023

SUV-ове има на всеки ъгъл. Coupé-та също се срещат често. Напоследък по улиците е пълно и с кросоувъри. С комбита и хечбек автомобили така или иначе. Виждали ли сте обаче автомобил, който да е всичко гореизброено в едно? Според нас такъв е Peugeot 408.

Дългият почти 4,70 м „французин” е базиран на платформата EMP2. Големите колела и пластмасовите предпазни кори по каросерията го карат да изглежда като SUV. Предницата е агресивно мускулеста, а страничната линия – стилна. Комфортът тук е на особена почит – затова предните седалки могат не само да ви стоплят, но и да ви масажират. Благодарение на междуосието от 2,79 м пасажерите на втория ред разполагат с достатъчно място както за краката, така и за главите – въпреки скосения покрив отзад. Качването и слизането през големите врати става лесно. Един съвет: непременно си поръчайте 690-ватовата аудиосистема на Focal. Е, заедно със събуфера тя ще намали обема на багажника на 454 л (иначе 536 л), но пък звукът й е страхотен!

Типичният за Peugeot i-Cockpit присъства и в 408. Красив дизайн и много висококачествени материали в интериора

Кокпитът на Peugeot 408 ни изглежда познат – i-Cockpit зад малкия волан, 10-инчов централен дисплей и разположени под него i-Toggles. Те могат да се конфигурират по избор и се управляват много лесно по време на движение. Страхотно решение на Peugeot!

Като задвижвания за 408 Peugeot предлага 1,2-литров, 3-цилиндров турбобензинов двигател със 130 к.с., както и два Plug-in хибридни варианта: със системна мощност 180 к.с. и топмоторизация, с която бе и нашият тестови автомобил – PHEV с 225 к.с. Тя включва 1,6-литров 4-цилиндров бензинов агрегат със 180 к.с. и електромотор със 110 к.с. И двете задвижвания са комбинирани с 8-степенна автоматична трансмисия и задвижват предните колела. Спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за 7,9 сек, а максималната скорост е 233 км/ч. Изцяло електрическият пробег според производителя е 60 км.

Елегантната линия заедно с напълно достатъчното място е добра алтернатива за притежателите на комбита или хечбек

408 винаги стартира в електрически режим – нежно и спокойно. Спокойно е и возенето върху гладък асфалт и не особено големи неравности на пътя въпреки огромните 20-цолови джанти. Като цяло Peugeot вози по-стегнато, но без да предава неприятно неравностите. Когато превключите на хибриден режим, на преден план излиза двигателят с вътрешно горене – при ускорение на по-висока скорост реакцията е значително по-спонтанна, а 8-степенната автоматична трансмисия сменя уверено и прецизно предавките. Тогава обаче бензиновият двигател присъства малко по-осезаемо в купето – все пак трябва да задвижва автомобил с тегло от 1,7 т. Това тегло се усеща и в спортния режим.

Иначе окачването на 408 е балансирано, а обратната връзка на малкия волан – много добра. Въпреки по-голямата височина на модела в сравнение с 308 не се усеща по-голямо странично накланяне.

Peugeot 408 е оборудван с редица екстри: активният асистент запазване на пътната лента работи добре, дори сам връща автомобила в „правия път”, когато шофьорът се разсее. Принципно понякога е малко трудно последният да вижда всичко от „i-кокпита” зад волана“. Жалко, че Peugeot не предлага за модела Head-up дисплей. В България цената на Peugeot 408 стартира от 68 809 лв.

ИЗВОД

Този притежаващ оригинална форма на каросерията „французин” наистина изглежда добре и определено привлича погледите. 408 предлага прилично място във вътрешното пространство, практичност за всекидневието и доказана техника на концерна Stellantis.

Технически данни: Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT

ДВИГАТЕЛ 4-цил. турбо, отпр. напр. + електромотор РАБОТЕН ОБЕМ 1598 cм3 МОЩНОСТ 132 кВт (180 к.с.) 81 кВт. (110 к.с.), системна мощност 165 кВт (225 к.с.) МАКС. ВЪРТЯЩ МОМЕНТ 360 Нм
ЗАДВИЖВАНЕ предно/8-степ. авт. трансмисия Д/Ш/В 4687/1848–2062/1478 мм СОБСТВЕНО ТЕГЛО 1734 кг ОБЕМ НА БАГАЖНИКА 471–1545 л 0–100 км/ч за 7,9 сек МАКС. СКОРОСТ 233 км/ч CO2 28 г/км ЦЕНА от 93 183 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин