Peugeot 406 Coupé на старо: не само красиво


1
авг.
2019

САМО НЕ ПОЗВОЛЯВАЙТЕ ДА ВИ ЗАСЛЕПЯТ! Френският красавец, дело на италиански дизайнер, все трябва да има някакви проблеми след 20 години. За това подсказва и цената под 6000 лева. Но любезният търговец от Milz Automobile в Делменхорст (Долна Саксония) веднага ни предоставя автомобила за пробно шофиране. Дори и в ненатрапчивия сив металик купето изглежда възхитително красиво. В Peugeot трябва да са доволни – приликата с Ferrari 456, което е дело на същия дизайнер, винаги е гарантирала възхитени погледи. Но собствениците на 456 едва ли са били особено доволни от този факт.

Кокпит от седана, след фейслифта с много алуминиеви детайли по средната конзола

При пробното шофиране 2-литровият четирицилиндров двигател ни направи добро впечатление, тъй като базовият бензинов агрегат задвижва достатъчно пъргаво тежащото 1,4 тона купе. Освен това 16-клапанният двигател звучи изискано във всички режими, като с повишаване на оборотите се увеличава и темпераментът му. Поради това не е задължително да търсите 3-литровия 6-цилиндров двигател със 191 или 207 к.с., въпреки че хармоничният V6 подхожда перфектно на купето. Независимо от двигателя същото важи и за окачването, което никога не е било замисляно така, че да отговори на изискванията на спортните натури.

В края на 90-те коефициентът на въздушно съпротивление от 0,31 не беше нещо изключително. За сметка на това ниското купе има много малка челна повърхност

В същия дух са и удобните кожени кресла, които обаче не предлагат перфектна опора. Между другото, всички електрически помощници на борда функционират безупречно. А при 406 това невинаги е факт. При моделите след фейслифта (от 2003 година) лостчетата на волана са интегрирани в един блок, известен като СОМ2000. Когато някой от превключвателите се повреди, сервизите по принцип сменят целия детайл. Но в повечето случаи е достатъчно почистване на контактите. Във всички случаи обаче това е работа за професионалисти, защото преди това се налага демонтиране на въздушната възглавница. При огледа на подемника забелязваме леко омаслен картер, като с напредване на възрастта този проблем може да се задълбочи. За съжаление причината често е семерингът на коляновия вал. Като изключим това, оставаме много приятно изненадани: почти не откриваме ръжда. Но дъното на 406 съвсем невинаги изглежда толкова добре както при нашия екземпляр от първи собственик.

Въпреки това дори и в интернет форумите повечето собственици са приятно изненадани от устойчивостта към корозия. Нашите забележки: дефектен дисплей, както и самоизключваща се понякога задна предавка (евентуално повреден тампон на двигателя). Никак не е лошо за тази цена. А е толкова красив автомобил.

Продължете на следващата страница

Още по темата