2018
Гамата на Peugeot Sport е подсилена през 2018 г. с новия 308TCR. Автомобилът е разработен на базата на 308 Racing Cup, който от своя страна е базиран на 308 GTi. Новият автомобил е предназначен за вълнуващата категория TCR, коронована от новите серии WTCR.
След 208 Racing Cup и 308 Racing Cup – които остават актуални – Peugeot Sport разгръща експертния си опит и подсилва гамата си от пистови състезателни автомобили с новия 308TCR. Окачването, двигателят, предавателна кутия и аеродинамиката на тази спортна версия на 308 са специфични за TCR и международни пистови състезания като VLN (в Германия), CER (в Испания), CITE (в Италия), BGDC (в Белгия), както и за други състезания за издържливост като сериите „24-те часа на Льо Ман“. Поръчките започват на 3 януари 2018 г., като първите автомобили ще бъдат доставени през април 2018 г. Предлага се и каталог с технически опции. PEUGEOT 308TCR ще бъде изложен на щанда на PEUGEOT по време на Автомобилния салон в Женева в Швейцария на 8-18 март.
308TCR е роден от 308 Racing Cup, еталона за пистов състезателен модел от 2016 г. Двата автомобила обаче се отличават с различни философии; 308TCR категорично се цели в абсолютната динамика. Двигателят THP се възползва от солидна основа, която вече е демонстрирала възможностите си да издържа на значителни количества мощност на литър. Много работа е свършена по всмукателния тракт, изпускателната система и турбокомпресора – което позволява на 4-цилиндровият двигател с турбокомпресор да развива 350 к.с. и 420 Нм въртящ момент от 3000 об/мин, като същевременно поддържа потенциала да покрие 5000 километра: почти двойно повече от необходимото за цял сезон на WTCR!
По отношение на трансмисията 308TCR се възползва от специално проектирана скоростна кутия (подсилена в сравнение с 308 Racing Cup): 6-степенна секвенциална, управлявана от монтирани на волана лостчета. Благодарение на значителното разширяване на следата и специфичното разположение на окачването, 308TCR печели от отлично влизане в завоите и идеално управляема задна част.
Многобройните опции позволяват настройката на шасито да бъде променяна за всяка писта, според всеки пилот. По отношение на спирането PEUGEOT 308TCR е също добре оборудван, като използва вентилирани дискове 378×34 мм с 6-бутални спирачни апарати отпред и 270×12 мм с 2-бутални спирачни апарати отзад.
Предната част на каросерията – проектирана особено внимателно – позволява отлично движение на въздушния поток към радиатора и интеркулера – от съществено значение за динамиката и надеждността, докато сплитерът генерира максимално възможната притискаща сила, за да осигури стабилност. Задната част на каросерията се отличава с голям дифузьор, който генерира допълнителна притискаща сила.