Peugeot 308 SW Hybrid: идеално комби за iPhone-поколението (ТЕСТ)


25
окт.
2021

Само номерът 308 ни е познат. Но всичко останало е ново. Когато Peugeot атакува в Golf-овия клас с новия си модел (от 45 326 лв.), този номер е единственото нещо, което ни напомня за миналото. Новата 308-ица е елегантен и спортен компактен модел, подходящ за iPhone-поколението с новата си инфотейнмънт система, многото камери и многото асистиращи системи.

Peugeot 308 порасна

Точно като Citroën C4, DS 4 и Opel Astra, които също използват платформата EMP2 на Stellantis, междуосието е с 5 сантиметра по-дълго, а общата дължина на автомобила достига 4,37 метра (+11 см). Комбито – по-скъпо с около 2000 лева и с 27 сантиметра по-дълго – също е пораснало при новото поколение, като сега вече е с размери 4,64 метра (+6 см) и като хибрид разполага с обем на багажника 548 литра. Французите са особено горди с подобрения си iCockpit. Комбинацията от изключително малък волан и дигитално табло с 3D ефекти, изнесено нагоре, е нестандартна, но в действителност работи много добре, след като свикнете с нея. Но акцентът са двата тъчскрийна до таблото – горният, защото има страхотна графика, а долният, защото можете да го конфигурирате спрямо собствените си желания.

Ноктите му не са прекалено остри: въпреки 180 к.с. и 350 Нм, окачането и кормилното управление са по-скоро с комфортна настройка.

Подобно на своите събратя, и новото 308 се предлага в два Plug-in варианта. При комбинацията от 1,6-литров бензинов двигател със 150 или 180 к.с., електродвигател със 110 к.с. на предната ос и батерия с капацитет 12,4 кВтч автомобилът може да изминава до 60 километра изцяло на ток. А от друга страна, 308 показва достойни за лъвче нокти, каквито човек ще търси напразно при 1,2-литровите бензинови двигатели със 110 или 130 к.с. При това липсата на звук от задвижването (то може да бъде изцяло електрическо със скорост до 135 км/ч) е по-приятна е от дрезгавия глас на трите гърла. Изминаващите много километри шофьори трябва да бъдат благодарни, че французите не се отказват от дизела – с 1,5-литровата машина (130 к.с.) на самовъзпламеняване ще се движите икономично и комфортно на дълги разстояния. Като цяло, автомобилът е по-скоро с комфортна настройка на окачването и кормилното управление – a в компактния клас, може би, щеше да бъде добре, ако беше малко по-остър.

Технически данни на Peugeot 308 SW Hybrid 180 e-EAT8 • Двигател: 4-цилиндров с турбо + електродвигател • Обем: 1598 cм³ • Мощност: 110 кВт (150 к.с.) • Максимален въртящ момент: 250 Нм • Eлектродвигател: 81 кВт (110 к.с.) • Системна мощност: 133 кВт (180 к.с.) • Максимален системен въртящ момент: 360 Нм • Задвижване: предно, 8-степенна автоматична трансмисия• Дължина/широчина/височина: 4636/1852/1442 мм • Тегло: 1659 кг • Обем на багажника: 548-1574 л • 0-100 км/ч: 7,7 сек • Макс. скорост: 225 км/ч • Разход (WLTP): 1,1 л А95 Н/100 км • CO2 емисии: 25 г/км • Цена: от 69 561 лв.

Извод

Заради дизайна и инфотейнмънт глезотийките в кокпита 308 е идеален за поколението iPhone. Изборът на двигатели обаче е доста ограничен, а по отношение на окачването и кормилното управление бихме искали по-добра обратна връзка.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин