Peugeot 308: динамичен и дигитален (ТЕСТ)

2903
2021

Освен новите дигитални уреди 308 получава джанти с нов дизайн и нови цветове за каросерията. Така например за модела вече се предлагат двуцветни джанти и трипластов лак Vertigo blue.
С i-Cockpit 308 вече е на едно ниво с новите модели на Peugeot. Новият дигитален кокпит включва 10-инчов инструментален панел на нивото на зрителното поле – познат ни от SUV-а 2008. Можете да го персонализирате, като изберете един от шестте режима на визуализация. Тъчскрийнът се отличава с гланцова повърхност и подобрен контраст. Системата дава възможност за използване на функциите на собствения ви смартфон – чрез така наречената функция Mirror Screen. Системата поддържа Android Auto и Apple Carplay. За регулирането на температурата в 308 няма отделни превключватели – както тя, така и изборът на вентилация се настройват чрез тъчскрийна.

Новият дигитален кокпит включва 10-инчов инструментален панел на нивото на зрителното поле 

Във вътрешното пространство впечатление прави познатият ни екстремно малък волан (въведен навремето с появата на 308), като иначе ще се радвате на много приятна атмосфера в интериора. Материалите в кокпита са висококачествени, изработката е на високо ниво. Седалките са удобни и идеални за пътуване на дълги разстояния. Предлаганото място на втория ред е прилично – макар и не за много високи пасажери.
Peugeot 308 се управлява доста пъргаво в завоите, но в никакъв случай не е некомфортно. Окачването представлява много добър микс и компактното Peugeot се справя умело с неравностите на пътя.
308 предлага автоматичен автопилот с функция Stop & Go, асистент за паркиране, камера за заден ход, асистент за запазване на пътната лента и система за разпознаване на пътни знаци. Също така можете да оборудвате своя 308 със система за предупреждение за мъртвата зона и асистент за следене на умората у водача.
Тестваният от нас 308 бе оборудван с 1,5-литров 4-цилиндров дизелов двигател със 130 к.с. на разположение при 3750 об./мин и 300 Нм максимален въртящ момент при 1750 об./мин, комбиниран с 8-степенна автоматична предавателна кутия. Пъргаво и икономично задвижване с достатъчно мощност при изпреварване и бързо превключаваща трансмисия.

Сред сериозните аргументи за покупка е и вместимостта на багажника от 420 литра

ИЗВОД

Peugeot 308 е спортно-елегантен и солиден модел, идеален както за пътуване на дълги разстояния, така и за мотивирано каране по пътища със завои. Вътре вече има модерен кокпит и нови дигитални уреди.

Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 EAT8

ДВИГАТЕЛ 4-цил. турбомотор, отпр. напр. работен обем 1499 cм3 мощност 96 кВт (130 к.с.) при 3750 об./мин
макс. въртящ момент 300 Нм при 1750 об./мин задвижване предно/8-степ. авт. трансмисия Д/Ш/В 4253/1804/ 1457 мм собствено тегло 1204 кг обем на багажника 420–1228 л 0–100 км/ч за 9,4 сек макс. скорост 206 км/ч
разход на гориво 3,6 л дизел CO2 94 г/км цена 52 327 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин